/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
udveksling
Fra : røskva
Vist : 893 gange
400 point
Dato : 06-05-12 09:51

skal have en kvist på huset og i den forbindelse skal 3 spær kortes af under hanebånd, skal så have en udveksling op på hanebånd den skal være 537 cm lang og understøttes i begge ender af mur + 2 hele spær der ikke over skæres,
Der er 500 cm mellem de 2 hele spær og 537 cm fra ydderkant af de to mure der danner væg i det rum hvor der skal være kviste.
For at give fornemelse kan nævnes at huset er fra år 1905 højt loftet og med bruntglaseret tegl
45 grader hæld på taget.
kvisten skal selvfølgelig have samme tagbelægning.
Hvad er Dimisionen på henholdsvis Limtræsbjælke / H jern
jeg vil helst have limtræ pga vægten på jern

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-12 10:06

Du skal spørge en spærfabrik som kan regne en limtræsbjælke ud for dig.
Bruger du en jerndrager skal den "pakkes ind" af hensyn til brand. Den kan sprælle ret meget.
Du skal tænke på om murene og de to spær kan bære det tryk. For endemurene er nok ikke oprindelig beregnet til tagtryk.

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 06-05-12 10:41

Murene er ny opmured for nætop at understytte og der må være en på kandu der kan beregne
så jeg ikke bruger tid på spærfabrik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-12 11:21

Du får ikke noget kvalificeret på kandu til den slags.

Det skal beregnes og dokumenteres forsvarligt af en rådgiver med ansvarsforsikring.

Du skal formentlig også have beregningen med til ansøgningen til kommunen.

Kommentar
Fra : røskva

Dato : 06-05-12 13:47

ombygningen er godkendt af kommune uden beregninger
Der er vel kloge hoveder der går ind på Kandu

Annuller spørgsmålet
Fra : røskva

Dato : 11-05-12 18:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål