/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sød byld
Fra : nomore
Vist : 2002 gange
50 point
Dato : 05-05-12 22:41

Har en ? byld/ sår, indeholdende størknet blod/ pus / stram
(hårdt) ar-væv ved siderne af selve såret, som vokser rimeligt hurtigt (det er en kirtel)
Ikke andet end et par dråber pus - der drypper flere gange om dagen
ingen feber eller andet ubehag... appetit og andet som normalt
=
der er begyndt at lugte meget sødligt...?
------
Nogen gode udsigter???
Ønsker ikke Læge hjælp - så ikke noget med...Google

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 22:42

Citat
ar-væv ved siderne af selve såret, som vokser rimeligt hurtigt

Under huden..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-12 23:55

Ehm, jeg ville ellers have anbefalet et lægebesøg Hvor du kunne have fået enten kniven eller penicillinsalve.

Alternativt kan du måske have hjælp af zinksalve, som har det med at udtørre bumser mm???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-12 23:59

Det lyder altså slet ikke godt.

Selv om du ikke ønsker lægehjælp, så vil jeg alligevel opfordre dig til det.

Det kan ske at være en ret banal byld (selv om det ikke er godt det er begyndt at lugte sådan) , men det kan sgu også være noget ret alvorligt, (hvilket kan forklare at det er begyndt at lugte sådan).

Under alle omstændigheder skal det åbnes og renses grundigt.

Men det forsvinder det jo ikke af hvis der er noget alvorligt som årsag til det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-05-12 00:23

Den er ÅBEN = som skrevet, og vædsker til tider
Citat
har det med at udtørre bumser mm

tror jeg skrev en KIRTEL
Citat
som vokser rimeligt hurtigt (det er en kirtel)

Citat
Men det forsvinder det jo ikke af hvis der er noget alvorligt som årsag til det

Nej vel.....

Citat
Under alle omstændigheder skal det åbnes og renses grundigt.

Mine (patter) en af dem? ALDRIG..... (hankøn)
Og så har jeg endda ikke silicone i dem =

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-05-12 00:29

Men jeg tænkte mere på den ? søde duft/ hørm = minder om dårligt kød fra Brugsen
samt kirtlen er gået fra at være ? fast og kunne leges med - indvendigt
til at være betændt, som der SÅ gik hul på.
til at være en blodrød masse = uden at bløde - men vædsker
Aner ikke størrelse på mit bryst men normal herre størrelse

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-05-12 00:33

Kigger ind senere...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-05-12 03:17

Normallervis snuser man ikke til det der vælter ud af en infektion, men det er jo fyldt med bakterier, såe.......

Vi der har haft en infektion i munden ved at det smager gebrækkeligt hvis der går hul.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-05-12 09:45

LÆKKERT LÆKKERT

Du hygger dig åbenbart med det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-05-12 09:52

Citat
Ønsker ikke Læge hjælp

Så søger du blot efter en bedemand i telefonbogen.....

Det KAN kun gå den vej

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-05-12 11:49

Citat
Men jeg tænkte mere på den ? søde duft/ hørm = minder om dårligt kød fra Brugsen
samt kirtlen er gået fra at være ? fast og kunne leges med - indvendigt
til at være betændt, som der SÅ gik hul på.
til at være en blodrød masse = uden at bløde - men vædsker

Bekræfter mig endnu mere i det rigtige i at sige du skal opsøge en læge nu du skriver hvor det sidder og kommer med nærmere beskrivelse.

Måske du ikke tror det, men mænd får altså også brystkræft..og forhåbentligt er det ikke det, men det du skriver her, kan faktisk være en ret nøjagtig beskrivelse af en fremskreden brystkræft, også det med den specielle lugt.

Så altså, afsted til læge med dig.

Og forhåbentligt su får at vide det ikke er så alvorligt igen, men det er altså ikke noget du må lade stå til med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-12 12:43

Dova lige mine tanker. Kan huske lugten fra familiemedlemmer. Sødlig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-05-12 12:44

Når/hvis vædske og blod forsvinder fra stedet kan det efterlade arvæv, eller hvis det er en betændt bums kan den efterlade en særdeles hård klump talg, begge ting kan give problemer om 2 måneder eller 2 år.

Såh, afsted til lægen.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 06-05-12 14:39

Jeg tror ikke, du har kræft, bare en slem infektion.
Den sødlige lugt er vist meget almindelig for den slags.

Prøv dog at åbne bylden med en skarp, skoldet kniv eller nål - og rens huden godt først, gerne med spritklude.
Når huden er så spændt , vil du knap nok mærke, at du skærer/prikker.

Du er vel ikke en pyllerrøv???

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-05-12 15:01

Du SKAL SKU se en læge nomore, lægen er sku da ligeglad hvad det er eller hvordan det er kommet tro mig han/hun har set sådanne ting før, hvis du ikke er glad for at gå til din egen læge så bestil tid hos en anden, det kan du godt og du er nød til at se en læge for at få pennecelin.
Det lyder som om at du skal have en kur af det.
Du kan også lyve på skadestuen og sige at det lige er kommet bare indenfor 24 timer, men jeg har sku besvær med at forstå hvorfor du heller vil sætte dil liv og helbred på spil for en byld.
Grunden til at den væsker er at der sidder noget skidt længer inde som ikke kan komme ud, det behøver bestemt ikke at være brystcanser der er mange andre årsager til disse ting, en af dem er at man skal lade være med at prøve at trykke for at få det ud, på den måde får det ikke ro til at komme sig.
Du er sku nød til at blive voksen og gå så til den læge, mand.
alan57

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-05-12 19:36

Citat
i der har haft en infektion i munden ved at det smager gebrækkeligt hvis der går hul.

Ja ikke...
Citat
LÆKKERT LÆKKERT
Du hygger dig åbenbart med det!

NEMLIG.....
Citat
Og forhåbentligt su får at vide det ikke er så alvorligt igen, men det er altså ikke noget du må lade stå til med.

Hvorfor dog ikke - sidst fik jeg at vide, at jseg intet fejlede
og dengang kunne jeg ikke åbne munden for bylder
jeg sendte billeder af det til Lægen
men han hverken ville komme eller give mig noget for det

dengang skar og prikkede jeg selv hul på skidtet
Citat
Du er vel ikke en pyllerrøv???

Næ: ikke lige mig bekendt.
Kan så oplyse, at den sødlige? duft er væk.
Og der er NU kun blodrødt = går ud fra at det er røde legemer
der er igang med en Verdens krig - mod lidt baktusser.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-05-12 19:38

Citat
Normallervis snuser man ikke til det der vælter ud af en infektion, men det er jo fyldt med bakterier, såe.......

NEJ vel, men jeg kan jo ikke rigtigt undgå DET..

Takker for diverse svar og så videre.....

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-12 20:05

hej LuffeA, hvem har dog bildt dig ind at vi mennesker ikke lugter til bla: sår osv: det er der sku ikke noget forkert i, tro mig.
Flertallet kikker også i kummen nå vi har været på WC og det er der faktisk en rigtig god grund til, nemlig for at se om disse ting er iorden, dette stammer helt tilbage fra stenalderen hvor man ikke bare kunne gå til lægen og få undersøgt disse ting.
Prøv at betragt aber de gør det samme især ved hinnanden og derfor gør vi det også.
Folk er sku blevet så sart idag man må ikke lugte til sår man må sku heller ikke kikke på sin afføring for at se om noget er galt.
Vi skulle måske til at begynde at kikke efter og undersøge os selv engang imellem det ville være et fremskridt.
Det er sku blevet helt åndsvag når vi mener at vi skal fjerne alt hår fra kroppen, ellers er vi uhygiainske hvem har dog fået den tåblige ide, det er simpelhen latterligt.
nomore, du kan rense bylden og gå på apoteket og få købt nogle af de brune engangs nåle af de lange, samt en 2ml og en 5 ml sprøjte så kan du suge det ud eller du kan stikke en masser huller ind i bylden og på den måde få skidtet ud, men husk at rens både før og efter med spridt.
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-12 20:58

Røde blodlegemer har kun en opgave, at transportere ilt. Hvide blodlægemer har forskellige opgaver, bl.a. at bekæmpe infektioner. Og blodplader er med til at lukke sår.

Så det røde i såret kan man kun gætte på, men nok hvide blodlegemer som syner røde.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-05-12 21:22

Citat
Så det røde i såret kan man kun gætte på

Det ser pænere ud end for et par dage siden......

Citat
hej LuffeA, hvem har dog bildt dig ind at vi mennesker ikke lugter til bla

Jeg gør - efter naturlig/ unaturlig afgang - af krop´s væsker
MEN tror han/ hun driller.....dig
Ellers havde han/hun sikkert foreslået GIBS = men det er et andet spørgsmål..

Stadig tak for påtale..

Kommentar
Fra : Malaga080129

Dato : 08-05-12 07:57

Hej nomore.
Hvis du selv vil rense såret efter at have tømt det for puds, kan du gøre effektivt med saften fra en citron. Det svier i starten men vil efter nogle minutter føles som om det køler og det er rart. Det skal gøre ondt før det gør godt. Citronsaft er antiseptisk og dræber derfor bakterier. Det er også derfor at madvarer fx. avocadoer og salater holder sig friske længere hvis de er dryppet med citronsaft. Jeg har spist fisk der udelukkende har ligget i citronsaft som tilberedning. Drik et glas vand 2 x dagligt med ½ presset citron i. Så tager du dem også indefra. Har selv haft 8 bylder på balderne, så jeg ved hvor øm du er. Det er vigtigt at du ikke får rørt dig selv andre steder da det så vil smitte, hvis du har en mikroskopisk rift. Bylder er en betændelsestilstand i din krop og det er derfor i din blodbaner. Det er en rigtig god idé at få pennicilin mod det. Det kræver at din læge finder ud af hvad det er for en infektion du har, og det kan han kun ved tage en prøve. Streptokokker, stafylokokker eller hvad det nu måtte være. Men hvorom alt er så renser citronsaft alle dine sår. (og dine fingre).

Mvh. Malaga og god bedring.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 03:19

Tak for svaret alan57.
Og andre FEDE indlæg.......
Prøver også dette...// (havde ellers tænkt på blåsyre, men sikker for stærkt )
Citat
Hvis du selv vil rense såret efter at have tømt det for puds, kan du gøre effektivt med saften fra en citron. Det svier i starten men vil efter nogle minutter føles som om det køler og det er rart. Det skal gøre ondt før det gør godt. Citronsaft er antiseptisk og dræber derfor bakterier. Det er også derfor at madvarer fx. avocadoer og salater holder sig friske længere hvis de er dryppet med citronsaft. Jeg har spist fisk der udelukkende har ligget i citronsaft som tilberedning. Drik et glas vand 2 x dagligt med ½ presset citron i. Så tager du dem også indefra. Har selv haft 8 bylder på balderne, så jeg ved hvor øm du er. Det er vigtigt at du ikke får rørt dig selv andre steder da det så vil smitte, hvis du har en mikroskopisk rift. Bylder er en betændelsestilstand i din krop og det er derfor i din blodbaner. Det er en rigtig god idé at få pennicilin mod det. Det kræver at din læge finder ud af hvad det er for en infektion du har, og det kan han kun ved tage en prøve. Streptokokker, stafylokokker eller hvad det nu måtte være. Men hvorom alt er så renser citronsaft alle dine sår. (og dine fingre).

Mvh. Malaga og god bedring.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-05-12 09:19

Selv tak og god bedring, at din læge ikke ville hjælpe dig sidste gang ville være nok til at jeg fandt en anden, en der arbejder for de penge folk betaler i skat og som behandler dig ordentligt nomore.
alan57