/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kan man tilslutte en optager via USB.
Fra : bjarnefilm
Vist : 994 gange
50 point
Dato : 05-05-12 21:56

Jeg overvejer at købe sådan en her:
Samsung 3D Blu-ray/HDD optager BD-D8200N
Den skal stå i et sommerhus, og bruges sammen med en antenne (DVB-T) og en digital parabol (DVB-S).
Så er problemet, at den ikke har en DVB-S tuner, så den kan ikke optage fra parabol. Men kan man så ikke bare sætte parabolens modtagerboks på den rigtige kanal, trække et USB kabel til harddiskoptageren, og så er det problem løst?

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-05-12 21:58
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-12 22:23

Nej det er ikke den slags at usb stikket er til, sæt et hdmi kabel mellem parabolens modtager boks og din nye optager og glem alt om at den ikke har S tuner, det har modtager boksen nemlig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-12 22:28

Den har DVB-T tuner så du kan sætte en antenne på taget og modtage og optage de gratis kanaker, eller få et Boxer abonnement og se nogle betalings kanaler også

Kommentar
Fra : grow

Dato : 05-05-12 23:03

Den anviste model er kun med 250GB. El-giganten sælger en med 500GB der også er billigere.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspillere/BDD8500NXE/samsung-3d-blu-ray-afspiller-bd-d8500

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-12 10:26

Triax har en combimodtager med både DVB-T og DVB-S, den må kunne løse dit problem

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 06-05-12 19:30

-> o.v.n. Det duer ikke med hdmi mellem parabol modtager boks og harddisk optager. Harddisk optageren har kun et hdmi stik, og det bruger jeg til forbindelse mellem harddisk optager og fladskærm.
Jeg har tænkt mig et system med en antenne og en parabol på taget. I stuen skal der være en modtagerboks til parabol, en harddisk til at optage med og selvfølgelig en fladskærm. Det du skriver med antenne, det har jeg allerede. Men jeg vil have en parabol på. Og så er problemet, hvordan man får sat tingene sammen. Det drejer sig om: Ledning fra antenne, ledning fra parabol, ledning fra modtagerboks til harddisk optager, ledning fra modtagerboks til fladskærm, ledning fra harddisk optager til fladskærm, osv.
-> grow Det skal være den jeg nævner. Jeg har en i forvejen, og jeg har brugt timevis på at lære den at kende. Jeg gider ikke starte forfra med en ny model. Jeg vil dog lige finde ud af, hvad det er for noget.
-> kj Jeg skal lige surfe på combimodtager. Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-05-12 19:46

Den model du selv nævner og den jeg anviser er ens bortset fra harddiskens størrelse.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 06-05-12 20:15

Det er et meget godt indlæg du er kommet med. Men jeg køber stadig den samme, selvom jeg nu ved at den er forældet, allerede før jeg køber den. Det med harddisken synes jeg er uden betydning.
Hvis jeg køber den samme, og der en dag bliver problemer, så ved jeg at jeg kender udstyret, og så er det nemmere at finde fejlen. Hvis jeg køber en nyere model, og der en dag bliver problemer, så vil jeg begynde at tænke på, om der er blevet ændret noget. Det kan godt være at brugsanvisningen og specifikationerne er ens, men man ved aldrig. Du må gerne komme med et indlæg om det.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 06-05-12 20:29

Efter at have overvejet, så er løsningen nok en parabol modtager boks, til DVB-T og DVB-S. Det kan så være med indbygget eller ekstern harddisk.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 07-05-12 08:24

Tak for svaret kj.