/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastatur driller
Fra : susss
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 05-05-12 21:44

Hej er der nogen som kender til det problem , at din computer har stået tændt længe du har haft den på slumre, du går igang med at se nogen ting og alt virker fint..så går du måske ind i din postkasse vil skrive en mail og lige pludselig kan jeg ikke bruge tastaturet ingen bokstaver eller tal virker Hvad kan der være galt ? Det er et helt ny tastatur iluminated logitech med lys i . og vi har lige sat en trådløs mus til ..kan det have noget at gøre med det ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-12 21:57

Nej det har ikke noget med din nye mus at gøre, det med at tastaturet skifter til amerikansk efter at computeren har stået ubrugt kan forekomme, nogle døjer meget med og andre har aldrig oplevet problemet, Windows 2000 var rigtig slemt til den slags narrestreger men det er jo fortid nu.
Du kan nemt skifte til dansk tastatur ved at trykke på den venstre Alt tast + Shift tasten samtidig, og du kan forebygge at problemet kommer igen ved at gå ind i Sprog indstillinger og slette amerikansk sprog og tastatur

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-12 21:59

Øv jeg læste spørgsmålet forkert har du installeret den rigtige driver til tastaturet eller har du bare sat den til og ladet Windows finde en driver?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-12 22:06

Er det den her: http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/keyboard/devices/7288
brug dog et tastatur med kabel så er dine problemer løst

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-05-12 06:17

Hej der er et kabel ledning til denne model. Jeg har bare sat den til også fandt den en driver ja..Hvordan kommer jeg ind i sprogindstillinger ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 06-05-12 12:43

Det er vist ikke sprog indstillinger der er problemet når du slet ikke kan skrive, jeg læste forkert og troede at tastaturet skiftede til amerikansk efter dvale.
Kontrol panel og videre til Sprog, her kan du se hvordan i en XP computer:
http://www.econ.ku.dk/it-service/It-kontor/vejledninger/language/
og Windows 7
Citat
Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Skift tastatur eller anden inputmetode under Klokkeslæt, sprog og region.
Klik på Skift tastaturer i dialogboksen Internationale og sproglige indstillinger.
Klik på fanen Værktøjslinjen Sprog i dialogboksen Teksttjenester og sprog.
citatet er herfra:
https://office.microsoft.com/da-dk/powerpoint-help/skifte-mellem-forskellige-sprog-ved-hjaelp-af-vaerktojslinjen-sprog-HA010362283.aspx

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-05-12 14:38

det hjalp heller ikke og den er på dansk kan jeg se...Så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre mere...

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 17-05-12 06:22

Tak for svaret o.v.n..problemet er løst...med logitechs hjælp...det var et slumre problem alle usb stik skulle slåes fra til bespare strøm..så virker det hele igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-12 11:05

Tak men desværre var mine forslag ikke til megen nytte godt du fik løst problemet