/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Mini borenaskine til opspænding
Fra : k_m_s
Vist : 2365 gange
200 point
Dato : 05-05-12 08:33

Godmorgen

Hvor køber jeg en af de små hobby boremaskiner som jeg kan spænde fast?

Det er en dårlig ide at bruge skruestikken når man kommer til at spænde den for hårdt, fandt jeg ud af i går

God week end.

Kim

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-05-12 08:38
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 05-05-12 08:47

Dem kan du købe flere steder. Prøv at søge på google og der kommer en del frem.

http://hobbydirect.dk/shop/tilbehoer/el-vaerktoej/proxxon+28128+soejleboremaskine.htm

vic200

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-05-12 08:53

Det er ikke en Søjleboremaskine jeg er ude efter, men en mere fleksibel opspænding af de helt små hobby bore maskine.

Kim

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-05-12 09:31
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-12 10:05
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-05-12 10:18
Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 05-05-12 12:45

Jeg har ikke set "en af de små hobby boremaskiner " hvor der medfølger en opspænding holder, hvilket det kraver for selve boremaskiner skal jo ha en punkt/område som er beregnet til at spænde om, og alle dem jeg har set er kun til hånden. De fleste kan heller ikke låses til at kører i en hastighed, så det er elastikker og andet Ole Opfinder der skal til.

Ellers går efter en Dremel boremaskine, de fåes med Søjle holder.
Eller køb en Rigtigt boremaskine, der kan man købe holder som spændes på et bord
De har disse holder i Bauhaus (0 - 90 grader)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-12 13:34

Priserne på forskellige elværktøjer er jo så langt nede at ingen fabrikker tænker i opspændingsløsninger.

Vi gamle husker jo de "byggesæt" markedet flød med for 30-40 år siden hvor man købte en boremaskine og forskelligt tilbehør hvor Black & Decker, Skil og Bosch var førende, men dels var hastighederne forkerte, og dels kunne selv de bedre maskiner ikke holde til mosten i længden.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-05-12 17:31
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-05-12 17:55
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-05-12 17:56
Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 06-05-12 16:23

Tak for svaret JegErHer.

Du gav mig kodeordet "Bauhaus"

De havde en Proxxon hvor jeg købte en holder, der kan dreje 360 grader, med til.

Den kører kun 20000 rpm, min gamle kørte 32000, men man kan ikke få alt

Opretter lige et nyt spørgsmål om skæring i acryl/plexiglas i samme kat. hvis nogen gider kigge med der.

Kim

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-05-12 17:36

Du er velkommen :)