/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bosch opvaskermaskine SPS 61
Fra : cccf
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 05-05-12 07:33

Jeg har haft indmaden til afkalkning (plasticpladen).
Der sidder 2 motorer for neden af pladen der skal tilsluttes henholdsvis stik med røde ledninger og blå ledninger, nu kan jeg ikke huske hvilken farve der skal sidde hvor.?
Er der nogen der kan hjælpe mig med det.?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-05-12 09:04

Nej du skal ikke regne med at nogen i kandu kender til farver på ledninger i lige din maskine. Det kan endda skifte fra det ene eksemplar til det andet.
forklar nærmere hvilke motorer, deres formål, og hvor ledningerne kommer fra, så er der en chance for hjælp.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-05-12 09:05

Hvis man ellers husker at holde kalkfilteret med salt, burde afkalkning være helt overflødigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-12 10:19

Måske måske måske.

Hvis de blå ledninger hænger sammen med evt. dobbelt spadestik, så skal der sidde en blå på den ene spade af hver "motor" (som måske nærmere er 2 magnetventiler).
De røde skal så sidde på den anden spade på hver motor.

Sidder de 2 " motorer sammenbygget i et plasthus og er tilsluttet med små vandslanger, så er det magnetventiler.

Det kan også være afspænding og sæbe -automater.

Fortæl hvordan de "motorer2 ser ud.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-05-12 08:49

Det er to små runde magnetventiler som er støbt ind i plastikpladen,
I bunden af dem sidder et lille stik (hanstik) med plads til 2 ledninger i hver.
På ledningerne sidder der et (hunstik) hvor det ene stik har 2 røde ledninger, og det andet 2 blå.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-05-12 08:52

Den ene ventil er blå, den anden gul.
Kan man sende et billede, eller en henvisning.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-05-12 10:06
Annuller spørgsmålet
Fra : cccf

Dato : 06-05-12 20:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål