/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
FTP-styring af wordpress
Fra : Marc88
Vist : 1012 gange
74 point
Dato : 04-05-12 21:18

Hej alle,

Jeg har købt et domæne gennem wordpress.com.
Jeg har købt et template fra en anden side. For at installere det kræver det, at jeg har adgang til mine filer via FTP.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg har læst på wordpress.com at de ikke undetstøtter FTP, men jeg har også læst mange andre steder at det sagtens kan lade sig gøre. Jeg har også set klip på youtube med folk der får det til at virke.

Er der nogen af Jer der har erfaring med det?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-05-12 05:19

Hej Marc... Du kan oploade din hjemmeside med FileZilla eller online på http://www.net2ftp.com/
Det kræver bare at du kender dine FTP detaljer/info fra din host udbyder.

domæne f.eks (www.test.dk)
brugernavn:??????
adgangskode:??????

Dette skal stå i Initial directory på http://www.net2ftp.com/ eller standart fjernmappe i FileZilla.
/public_html

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-05-12 05:25
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 08:01

Citat
Jeg har købt et domæne gennem wordpress.com.

Så skal du bare have en server at lægge det ud på.
Du kan købe det på f.ks one.com
Et domain er kun et navn, du har købt - ikke en hjemmeside

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 08-05-12 00:10

Tak for jeres svar

Jeg har allerede forsøgt mig med filezilla og fulgt videotutorials, men det vil simpelthen ikke du.
Når man opretter sig hos wordpress får, modsat one.com, ikke ftp-oplysninger. Så der er ikke megen hjælp at hente der.

Jeg vil meget gerne købe serverplads hos one.com, men det er vigtigt, at det platformen forbliver som wordpress.

Kan man få lagt alt fra wordpress over på one.com?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-05-12 01:58

Hej Marc88
Du får nok ikke nogle ftp-oplysninger fordi du kun har et domæne navn gennem wordpress.com
og ikke en host udbyder, hvor du kan lægge din hjemmeside op på.

Men når du har oprette en konto ved f.eks One.com, får du alle de oplysninger+værktøjer der skal bruges til vedligeholdelse og oploade af en hjemmeside. (Ftp-oplysninger, PhP, MySQL database, m.m.)

Et alternativ kunne være, at du først prøver www.000webhost.com
Du kan oprette en gratis host konto på 1500 MB og oploade din hjemmeside der.
Der er selvfølgelige nogle begrænsninger i forhold til, hvilket indhold der må være på hjemmeside m.m.... når hosten er gratis.... -Men det kunne være en prøveklud før du køber et Fuldt Premium medlemskab, eller en hostkonto hos One.com.

Jeg har selv lavet en prøve hjemmeside der er langt fra færdig.... Den har lagt på 000webhost.com (gratis konto) i godt et år nu, uden problemer.
Og når du først har oprettet dig, kan du lave lige så mange hjemmesider du næsten vil.
Det eneste det kræver er en Email adresse og Password... Herefter oploader du din hjemmeside, med f.eks FileZilla

Du kan tjekke min hjemmeside ud her: http://dvd2cover.freeiz.com/

Held og lykke med din hjemmeside... McBobo

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 14-05-12 11:43

Hej igen,

Beklager min sene tilbagevending. Det har taget sin tid at få et domæne hos one.com.

Jeg har allerede et andet domæne hos one.com og har haft success med at tilgå det via ftp. Spørgsmålet er nu: Hvordan får jeg wordpress-indholdet over til one.com?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-05-12 15:35

Jeg går ud fra du har nogle FTP oplysninger fra One.com ellers skal du oprette sådanne en via kontrolpanelet, hvor du har en masser andre funktioner.
Disse oplysninger skal du bruge til oploadning af din hjemmeside via FileZilla eller bare direkte fra One.com.

FTP oplysninger ser sådanne ud:
------------------------------------------------
FTP host name    Hjemmesides-navn.com eller IP:adresse
FTP user name    a3443944
FTP password    ******
Folder to upload files: /public_html
-------------------------------------------------------------------
Disse oplysninger tastes ind i FileZilla >Fil>Websted Manager>Nyt Websted>

Vært:Hjemmesides-navn.com eller IP:adresse
Logon Normal
Bruger: B]a3443944[/B]
Kodeord: ******
--------------------------------------------------------
/public_html skal indtastes i Advanceret>Standart-fjernmappe
------------------------------------------------------------------------

Herefter er det bare at oploade din hjemmeside ved at maker/trække de filer der skal oplodes.

Og inde på One.com skal du også havde lave en MySQL som skal bruges til wordpress når du er færdig med at oploade hjemmesiden.

MySQL
$mysql_host = "Hjemmesidensnavnt.com";
$mysql_database = "a343433_1234sfddf";
$mysql_user = "a3343433_sdfdee";
$mysql_password = "haløjsa";
------------------------------------------------------------------------

Held og lykke... Send et links så vi kan alle på Kandu, kan se hvor smuk en hjemmeside du har lavet....

McBobo

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 14-05-12 18:06

Tak for godt og detaljeret svar

Men hvordan får jeg pakket alt 'wp-content' ned fra wordpress?

Hos one.com har MySQL allerede oprettet.. Har i hvert alle de oplysninger der..
Men jeg må nok hellere læse lidt om MySQL. Kender slet ikke til det.

I øvrigt en fin side du har dig

Jeg vender tilbage.

God aften.

Mvh Marc

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-05-12 18:20

Prøv at tjekke YouTube ud... Der er masse af videoguider trin for trin.
Det tog mig 10.sek at finde videoguider: Upload wordpress ...... Nu må du så selv affind dig med flere 1000 timers hårdt arbejde. - Og ja dit næste spørgsmål er vil hvordan laver man en hjemmeside.... :-;

http://www.youtube.com/results?search_query=Upload+wordpress&oq=Upload+wordpress&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_l=youtube.12..0l10.4235.5022.0.6904.2.2.0.0.0.0.52.100.2.2.0...0.0.gvW0fk18kWs

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 15-05-12 14:00

Det er gået op for mig, da hjemmesiden/bloggen ikke har noget indhold endnu, at det er nemmere at downloade wordpress fra www.wordpress.org og derefter uploade skidtet til FTP. Det gik strygende, men mangler af gode grunde wp-config.php

I kan se på www.groomroom.dk hvilke oplysninger man skal bruge.

Jeg har fra one.com fået følgende oplysninger:

FTP:

Host:
ftp.groomroom.dk
Brugernavn (User):
groomroom.dk

MySQL:

Host:
groomroom.dk.mysql
Database:
groomroom_dk
Brugernavn (User):
groomroom_dk

Jeg udfylder de steder jeg tror det skal være, men får en fejl om at jeg ikke kan oprette forbindelse

Mvh Marc

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-12 20:59

Hej Marc

Det kunne være at du mangler configuration.php filen inde i /public_html mappen.
Inde på på din konto fra One.com, hvor alle dine funktioner er.... Der skal du åben "filmappe" og oprette en ny fil som hedder: configuration.php (slet alt indhold inde i den og gem filen).
Herefter gemmes den i /public_html mappen....
Nu maker du configuration.php filen og trykker på Chmod - maker alle fluben - Read-Write Execute og tryk på "Set all permissions"
Herefter skulle der gerne stå i Chmod value: 777
Gem herefter og kan det være din hjemmeside virker.......

Marc.... er der en grund til af du lige har valgt Wordpress og ikke Joomla.
Jeg leger selv lidt med Joomla og der er 1000 af vis af muligheder.
Især med modul/extensions m.m

McBobo

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 74 point
Dato : 16-05-12 05:36

Hej Marc .... Glem alt om configuration.php filen i første omgang.... Var lidt for hurtig...
Du har jo oploade filerne til din server og skal bare installer Wordpress.... 3 klik og du er færdug!
Så det er bare at indtaste MySQL i databasen...

Tryk på "Opret en konfigurationsfil/Lad os rulle/.... herefter er det bare at indtaste dine MySQL oplysninger:

Databasenavn: groomroom_dk
Brugernavn (User):
Kodeord:¤¤¤¤¤¤¤¤
Serveradresset: groomroom.dk.mysql

--------------------------------------------------------
Herefter giver du hjemmesiden et navn: Groomroom.dk

Usernavn til at logge ind med og en kode + din mail adresse.... Eksempel: Groomroom@room.dk

Så skulle Wordpress gerne være installeret og du kan nu logge ind i "Back-end (admin)" med dit Brugernavn+kode, hvor alt indhold til din hjemmeside bliver lavet og front-end er selve din web adresse:
www.groomroom.dk
-------------------------------------------------------------------
Et alternativ kunne være at installer XAMPP på din computer. Det er et program som køre lokalt på din computer (lokalhost) og ikke oppe på din server som den gør nu. Fordelen er at så skal man ikke til at uploade en masse filer via FTP eller direkte på One.com ... Det kan være alt lige fra billeder, musik, logo, banner, m.m. Du spare en masse tid. - Og når du så har lavet din basis hjemmeside uploader du den til serveren.... Du kan tjekke XAMPP ud på YouTube der er en masse video guider om "How to install/WordPress XAMPP"
http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+install+wordpress+xampp&oq=How+to+install%2FWordPress+XAMPP&aq=0C&aqi=g-C1&aql=&gs_l=youtube-reduced.1.0.0i33.3048397.3048397.0.3051804.1.1.0.0.0.0.77.77.1.1.0...0.0.wI9nivuQb4w

McBobo

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 16-05-12 15:34

Så lykkedes det mig langt om længe.

Jeg havde allerede gjort, som du forelog - udfyldt MySQL-oplysningerne.

Jeg havde på et tidspunkt ændret MySQL-passwordet fra one.coms besværlige, til et personligt et.
Det var åbenbart ikke gået op for one.com, så da jeg prøvede med det oprindelige password virkede det

Tusinde tak for de kræfter du måtte have lagt i indlæggene McBobo. De er værdsat

Mvh Marc

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 16-05-12 16:40

Tak for svaret McBobo.