/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst WIFI "ikke langt nok"?
Fra : alka
Vist : 1418 gange
200 point
Dato : 03-05-12 10:30

Konkrete forslag efterlyses.

Vi har på camping gratis wifi. Da vi ligger uden for antennens trådløse rækkevide, har vi en antenne på taget af campvg. og kabeltilslutning til PC, og modtager fint.

For at komme på WIFI, skal vi indtaste brugernavn og ID-kode.

Det ville være rart, hvis vi kunne komme på trådløst. Sp. er nu hvordan? Router, repeater eller hvad? Skal "modtageren" have wifi bugewrnavn/ID sat ind?

Hvilken "modtager" kan bruges?

Jeg er ikke så enteresseret i, hvad man tror der virker, jeg er interesseret i konkrete løsningsforslag - der virker!

WIFi routeren der er "sender" er en ZyXel Air

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 03-05-12 10:41

Der skal være et trådløs netkort i puteren, og koden og bruger navnet får i vel på kontoret når i checker ind

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-05-12 10:46

Der er trådløst netkort i PC. Udvendig antenne er via kabel tilslutte TP-Link med USB. Hvis jeg kommer tættere på "senderens" antenne, modtager jeg trådløst! Der er ingen problemer omkring, at komme på nettet med brugernavn/ID - hverken trådløst eller kablet!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-12 11:27

Jeg forstår at du er ked af at skulle have kabel på pc, men gerne ville kunne sidde hvor som helst i vognen og omegnen af den. Der findes repeatere på markedet. Aldi havde for et stykke tid sidenn en MEDION P85250 ( MD 86464) til salg for nogle få hundrede kroner. Måske er der butikker som stadig kligger inde med den. Eller den kan købes direkte ved Medion. Måske fås andre fabrikater tilsvarende.

Ved første brug skal den være kabelforbundet med computeren , logonnavn og kode skal indlæses i den. Så skulle den derefter selv kunne logge på og sende videre på dit eget private WIFI net.

Hvis campingpladsen har en meget hurtig internetforbindelse, vil du opleve en hastighedsnedsættelse fordi data skal modtages og sendes en gang mere med WIFI.

WIFI er normalt med en hastighed op til 50kbinits/sekund. Internethastigheder på en campingplad er typisk kun en tiendedel heraf. Hvis det er sådan for dig også vil du ikke mærke hastighedsnedsættelsen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-05-12 12:52

transor, vil det sige, at jeg fx kunne bruge denne her, da den skal tilsluttes udendørs antenne?

http://www.edbpriser.dk/access-point/tp-link-tl-wa901nd-max-range-300mbps-access-point-id-4204633.aspx

Så skal der ikke bruges andet?

Vi har knap 7mbit ned og knap 0,6 mbit. Vi bruger nette primært til bank og mail.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-12 17:38
Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-12 17:43

Du må spørge ved forhandlerne, om der kan sættes en ekstern antenne på.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-05-12 08:24

Alle tre antenner kan aftages og der kan sættes extern antenne på TP-Link'et, så mit spørgsmål går på, om det TP-Link'et kan bruges?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-05-12 08:36

Der kan ikke monteres extern antenne på Netgear Universal WiFi Range Extender.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 04-05-12 12:21

Den fra tp link kan sådan som jeg læser det ikke selv lokke på det træådløse net med koden og så sende videre på et andet wifi net.

Så den vil ikke hjælpe dig til det formål.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-05-12 08:38

Jeg er godt klar over, at den ikke selv lokker på. I dag skal vi også selv lokke på hver gang med brugernav/ID, så det er ikke det der er sp. det er alene sp. om den KAN bruges?

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 07-05-12 16:13

Tak for svaret transor.

Vi kommer det nok ikke nærmere. Jeg modtager TP-Link'en i morgen, så må vi se, om det kan lade sig gøre. Hej.