/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvad er prostatitis
Fra : jensviggo
Vist : 1061 gange
20 point
Dato : 02-05-12 14:15

Ja det drejer sig stadig om Erik, nu tror han det er prostatitis han fejler, han har slået det op i en lægebog, og alle symptoner tyder på det, er der nogen der har kendskab til sygdommen.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-12 14:33

Der er en fyldestgørende forklaring her

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4040/sprog=1/grp=8/menu=14/

Men jeg tør næsten vædde på, at han er undersøgt for det. Når man begynder at læse lægebøger, kan man altid finde symptomer der passer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 14:41

Norsted:
Der bliver spurgt om prostatitis

som er en ophobning af vædske/ bakterie i selve prostata kirtlen
har det selv, og det er særdeles ubehageligt.

Man kan presse indholdet ud, men det forsvinder aldrig helt
mit gjorde ikke og jeg har gået med det siden 1978.

Om Lægerne kan eller vil fjerne Prostata bare for det - jeg kunne ikke få min fjernet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-12 14:45

Nomore, prostatisis er skam også nævnt i mit link, under billederne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 14:49

Mine symptomer er:
Symptomerne er som regel problemer med at presse de
sidste dråber ud, når man lader vandet.
Smerter og ubehag i / omkring den nederste del af ryggen/ hofter og frem til penis
smerter/ ubehag ved afføring.
Senere i livet kommer der kroniske gigt/ smerter i samme område
man døjer med at sidde på noget hårdt/ der kommer kramper.
Kulde er den værste fjende, sørg for at holde fødderne varme.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 14:50

Citat
Nomore, prostatisis er skam også nævnt i mit link, under billederne

Øv - så langt kom jeg ikke NED

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-12 15:44

Citat
Ja det drejer sig stadig om Erik, nu tror han det er prostatitis han fejler, han har slået det op i en lægebog

Tag den lægebog fra ham, så kan han ikke se hvad han skal fejle næste gang!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-05-12 16:36

Jeg er rigtig meget taknemmelig for jeres indlæg, har læst dem, og symptomerne passer i flere tilfælde.
Jeg vil prøve at beskrive det lidt mere specifikt, ondt i mellemkødet, altså mellem anus og start på pungen, der er den en frygtelig smerte, han løfter op i pungen når han skal sætte sig trækker det ene ben op under det andet for at sidde så behageligt som muligt. Han kan ikke være nogen steder, vandrer rundt i en hvileløs ring, og klager.
Skal den 30 maj på Skørping Privathospital, hvor de vil udrede hans tilstand, hans skal snakke med en læge en fysioterapeut en socialrådgiver samt en psykolog. Måske skal han have indopereret en dims i ryggens centralnervesystem der kan afskære smerternes vej til hjernen.
Håber på yderligere kommentarer, han kan ikke holde det ud, snakker om selvmord, og akut indlæggelse på hospital, kan ikke overskue ventetiden. Håber på yderligere hjælp, jeg ved godt det ikke er et lægepanel, men det er nogengange man skal høre det fra folk der har oplevet det, hans egen læge, der nu lige pludselig er blevet til en hun kan ikke stille noget op (30 år)

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 20 point
Dato : 02-05-12 17:33

Hej jensviggo.
Læs lige det her.
Det kan være MEGET svært at komme til livs.
http://patienthaandbogen.dk/mend/sygdomme/prostatitis-kronisk-2365.html
Håber det bedste for Erik.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 02-05-12 17:58

Tak for svaret piaskov. Og nu gider jeg ikke tænke mere på sygdom, men et fortræffeligt svar/link

mvh

jensviggo