/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pitching
Fra : Dieter
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 02-05-12 12:50

Hje,
jeg får mange E-mails fra firmaer jeg aldrig har kontaktet.
Hvordan kan de spore min PC
OG
hvad kan jeg gøre for at findre deres "angreb" ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 13:29

INTET
Du har sikkert brug din mail adresse på en tvivlsom side,
som har videre givet/ solgt den til andre = forbudt, men det sker

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 13:31

NB: hvis du kontakter dem, risikerer du at få endnu flere spam mails
da de så finder ud af, at din mail stadig er aktiv

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-05-12 16:59

Men der er intet i vejen for at du afslutter dine gamle spørgsmål her på siden...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-12 19:06

i princppet kan du "blackliste de pågældende i dit mailprogram eller hos din mailudbyder. Men skiderikkerne skifter af samme grund ustanseligt afsenderadresse.
Det er muligt at du kun får al spam fra en enkelt, som bare hele tiden skifter afsenderidentitet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 19:34

DET, har forresten INTET med Phishing at gøre
Phishing er når du TROR at du er på en ÆGTE hjemmeside
og opgiver alle dine personlige oplysninger, men hvor siden er falsk
du kan også få mail´s der udgiver sig for andre.

Din mail kan også være hacket, uden du selv ved det
mange sider har en funktion hvor man kan se det - under sidste login? mener jeg det findes

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 19:35

Citat
mange sider har

Mail udbydere.....

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 08-08-12 19:34

Først og fremmest er det spørgsmålet om du har din egen server eller du får mails via en internet-udbyder som TDC, Telmore osv., som ofte i forvejen spam-vasker.

Har du mail hos Google (gmail.com) kan du anvende et mailfilter. Først finder du nogle mailadresser og/eller ord fra emnefeltet og/eller ord i indholdet, som er entydige for de mails du ikke ønsker. Dette udgør dit filter. Du beder gmail om at sortere dine indgående mails efter dine filtre og om at sende dem ulæste i papirkurven. Du kan også "mærke" dem (ligesom så mange andre mails) med en såkaldt etikette. Det er en slags mappe/folder som man lægger dem i ved "arkivering".
Du kan så ved lejlighed gennemgå dem for eventuelt fejl-frasorterede mails.

Denne funktion findes ved mange andre "mail-rensere".
Se fx her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mailwasher

God vask

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-08-12 19:43

Det er vist at tale for DØVE ØREN at svare på denne gamle tråd

Indehaveren har jo ikke været på siden han skrev indlæget!