/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med opstart af Windows...
Fra : liteon114
Vist : 453 gange
500 point
Dato : 01-05-12 18:40

Jeg køre med win xp, og har for et par dage siden ikke kunne starte maskinen op.
Dvs. den starter op og skriver velkommen, men jeg kan kun se baggrunden. Der kommer ingen ikoner frem.
Jeg prøvede så, at starte op i fejlsikret tilstand, og kørte en systemgendannelse med en dato ca. 3-4 dage tilbage, hvor den kørte fint. Her efter genstartede jeg, og den kørte fint.

Nu er den gal igen, med nøjagtigt det samme. Jeg har dog ikke prøvet, at lave den samme procedure denne gang.

Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre ved det????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-12 19:12

Det er svært at sige, for der kan være flere muligheder.

Hvis duhar noget med outomatisk opdatering af windows eller andet, så slå automatikken fra, såm snart du har lavet en ny systemgendannelse.

opdatere derefter din virussvanner og lav et fuldstændigt scan.
Hvis du ingen har er det på høje tid at downloade og installere den gratis fra microsoft.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 01-05-12 19:12

Skulle måske lige skrive, at den starter fint op, i fejlsikret tilstand...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-12 19:28

Har du installeret noget med tilhørende driver.

Kig evt i enhedshåndtering, og se efter gule markeringer.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 01-05-12 21:56

Nu har jeg kørt en gendannelse igen. Jeg har også scannet og opdateret alt hvad der er.
Nu kan jeg køre normalt..... håber det holder...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-12 23:15

Sådan opfører min XP sig hver gang den er blevet opdateret, jeg forsøgte også både systemgendannelse og oprydning og hvad jeg eller kunne finde på, men efter kort var den gal igen, indtil en dag jeg tilfældig gik fra den uden at gøre, så stod den med alle ikoner vist og som den skal være, den kører udmærket og arbejder hurtigt nok, men altså hver gang Windows er blevet opdateret tager det mellem et kvarter og en halv time at få bæstet op at køre, derefter starter den fint hver gang - altså indtil næste opdatering som er den anden tirsdag hver måned.
Forslag: Lad computeren stå tændt og vent på at ikonerne kommer frem

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-05-12 06:10

Kommandopromt - chkdsk/f/r
Hvis du har ændret på din harddware så prøv at tage det fra igen
-----
Prøv eventuelt at skift TEMA
højreklik på skrivebord/ egenskaber

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 02-05-12 07:26

Det er noget mærkeligt noget det her....

Det er noget der er kommet fra dag til dag...

I går da jeg fik den til at køre, kunne jeg ikke lukke den ned, efter en times tid. Jeg kan heller ikke få fat i bundlinjen.

Den har stået et par timer, uden der kom noget frem.
Er der en slags log, som kunne fortælle hvad der foregår???

eller andre bud??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-12 01:08

Citat
eller andre bud??
formater harddisken og geninstallere Windows, husk at sikre din billeder, dokumenter og andre filer på et eksternt medie først, og sørg for at have de nødvendige drivere parat til installering efter at Windows er kommet i gang igen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 03-05-12 06:43

Prøv med en systemfil scanning:

Lav en reparation, så filsystemet bliver ok igen, på denne måde.

Før der køres sfc /scannow (husk mellemrum) er det nødvendigt at følgende foretages før
kontrol af operativsystemets filer er intakte.

Sæt styresystemets CD i et drev, når det starter op, tryk på afslut.

Start/kontrolpanel/udseende og temaer/mappeindstillinger/vis

Tryk følgende ud:
Skjul beskyttede operativsystemfiler
Vis filtypenavn for kendte filtyper
Vi ikke skjulte filer og mapper

Der skal så lukkes efter endt sfc /scannow

Tryk på start
gå i kør
skriv sfc /scannow (husk mellemrum) - tryk ok.
http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-12 07:01

PS
I fejlsikret tilstand hvis det stadig virker!

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 03-05-12 07:30

Det kører faktisk nu, men den er dog lidt længe om at lukke ned.

I går var der et program, der hedder noget med TomTom, som den ventede på skulle afsluttes.
Det høre til min navigator, men jeg havde ikke selv åbnet det.

Jeg overvejer at slette det i aften, da det må lave et eller andet bøvl. Noget automatisk opdatering måske. Men jeg har aldrig oplevet det før....

Bør jeg gøre det??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-05-12 10:14

START/ kør/ indtat smsconfig/ tjenester eller start, slå dem fra du mener
du ikke skal starte op = men hold dig fra MS programmerne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-05-12 10:15

Citat
START/ kør/ indtat smsconfig/ tjenester eller start

=
START/ kør/ indtast msconfig/ tjenester eller start

Godkendelse af svar
Fra : liteon114

Dato : 06-05-12 19:39

Tak for svaret Klaudi.

Tjaa.... Det må være dig, som kom tættest på...