/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
knopper på penis
Fra : plobber
Vist : 5409 gange
50 point
Dato : 29-05-03 10:41

Hej.
Jeg har opdaget nogle små næsten hvide knopper på min penis, og er blevet lidt urolig for mit helbred.
Der er ikk ret mange af dem, men lidt har jo for så at sige også ret..
Skal jeg søge læge eller....

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-03 11:00

Hvis de sidder på kanten af glans (penishovedet), kan du være tryg. Det er små talgkirtler, som skal være der, og som afgiver et sekret, som er med til at "smøre". Dette sekret kan komme til at lugte slemt, hvis ikke hygiejnen er i orden.

mvh
summer

Kommentar
Fra : J_Smith

Dato : 29-05-03 14:17

hej summer og plobber

Jeg er 21 år - har også sådanne "knopper" og har haft dem lige fra før jeg blev seksuel aktiv.
Mine sidder lige under penishovedet (mest "foran") de er meget små max 1 mm. de klør ikke, gør ikke ondt eller lugter ikke.. desuden er jeg ret sikker på atder ikke "er noget" i dem.. de ligner simpelthen bare små aflange hudlapper der stikker lidt ud...
er dette også bare små talgkirtler?? er de normale?

Hilsen Smith

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 29-05-03 17:43

eY Smith
Det du snakker om passer meget godt på dem jeg har..
*Venter spænt på et svar*

MVH
Plobber

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-03 17:49

Hey, plobber og Smith.
Tjah, hvis I er sexuelt aktive, så kan det altså være kondylomer, også kaldet kønsvorter. Det er ikke særlig alvorligt, men det smitter, så det er noget med at bruge kondom, og ellers se at få en snak med lægen. Det er en af de mest almindelige kønssygdomme, der findes, så lægen har garanteret set det før.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 29-05-03 18:21

Yeps, pas på det ikke er kondylomer (smitter af H til, og breder sig voldsomt med tiden)
"ikke særligt alvorligt" Nej, men har man først haft dem èn gang, er de forbandet svær at slippe af med igen (selv efter kirugisk indgreb finder de tilbage igen og igen og...)
Symptomer er dog ofte kløe og alm. gener. Ellers (hvis i modsat fald) må jeg gi` summer ret, så er det talgkirtler som er fuldstændig harmløse. Mærk selv efter

Laurenzio

Kommentar
Fra : summer

Dato : 29-05-03 19:06

Hej plobber og J_Smith hvis de er så små,er jeg næsten sikker på det er de talgkirtler jeg omtalte. De er jo dækket af forhuden, og prøv bare at lade være at vaske penis der nogle dage, så lugter det garanteret grimt. I kan ligefrem se og føle "nakkeosten", som den ofte benævnes blandt mænd.

mvh
summer

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 29-05-03 20:40

Ey Summer..
det der har jeg kun prøvet en gang og gør det aldrig igen...
Stinker jo a h t... :D

Tak for hjælpen...
KnuzZ

Godkendelse af svar
Fra : plobber

Dato : 30-05-03 14:03

Tak for svaret summer. :D
KNUZZ