/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
css - som med rammer side
Fra : Eyvind
Vist : 1061 gange
100 point
Dato : 30-04-12 18:35

Hej.
Nu har jeg leget en del med css-boxe, som virker meget godt.
Men der er som jeg ser det, ingen mulighed for at få en webside til at opføre sig som en rammeside, ved hjælp af CSS.
Kan man også det med CSS. ?????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-12 20:01

Ok - jeg spørger også lige ovre i et andet forum..........ubuntu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-04-12 20:36

Noget alá dette?

<STYLE TYPE="text/css">
BODY {
margin: 0px;
border-top: 15px solid red;
border-left: 15px solid pink;
border-bottom: 15px solid red;
border-right: 15px solid pink;
}
</STYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 30-04-12 21:11

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med en rammeside :)

Men selve css er jo blot at ændre på den allerede skrevne html kode.
Så hvis du laver et div tag så er det jo en firkant, som udgør sig for ramme rundt om det objekt du kommer indenfor dit div tag.

Jeg ved ikke om det er det du mener, men det er i hvert fald en ramme :P
Den ramme kan du så ændre en masse på vha. css.

Mvh
ME.alexander :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-12 21:31

Jeg har ikke så nemt ved at forklare, og bruger nok ikke de rigtige ord.......men

eks.
I min nuværende hjemmeside bruger jeg frameset hvor jeg med link bestemmer hvad der skal være i hovedrammen.
Som jeg er kommet frem til nu, så kan jeg kun lave boxe, men ikke udskifte html sider i disse boxe.
Altså ny tekst/indhold = ny side.
Denne nye side kan jeg ganske vist formater fra css men det bliver lidt besværligt med nye sider da alle sider skal linke til hinanden. Og hvis det skal ændres på hver side, går jo lidt af ideen med css væk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-12 21:38

Der er mange som vrænger på næsen af Iframe, men som jeg ser her hos w3schools, så er det noget der stadig benyttes. Måske skulle man bare bruge det.

http://www.w3schools.com/tags/tryit.asp?filename=tryhtml_iframe

Accepteret svar
Fra : ME.alexander

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-12 22:57

Altså den måde jeg har lavet mine sider på er at for hver side har jeg en ny HTML side.
Hvis du vil have et link til at udskifte HTML kode inde i en boks uden at bruge iframe skal du igang med javascript, ellers så er alternativet Iframe.

Det eneste jeg har imod Iframe er at søgemaskiner ofte finder indholdet på de sider du viser i din iframe, dvs hvis folk tilgår din side via en søgemaskine på denne måde så er der med meget stor sandsynlighed ingen navigation på siderne og kun den side som blev vist i Iframen tilbage til brugeren at se på.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-12 08:52

Tak for svaret ME.alexander. Det er også dertil jeg er kommet "iframe eller nye sider".
Det må så blive iframe, for ellers skal jeg tilføje navigation på alle sider hvergang der tilføjes en side.
Så må siderne henvise til forsiden, så man kan hoppe derhen.
Det er jo også den metode jeg hidtil har brugt.