/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Anbefale fysioterapeut i Århus
Fra : Palmen
Vist : 1175 gange
300 point
Dato : 30-04-12 08:58

Hej, jeg har lidt slidgigt i knæet og skal derfor til fysioterapeut i Århus ? Er der nogen der kan anbefale en i Århus eller syd for Århus ?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-04-12 09:10

hvor gammel er du

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 30-04-12 15:02

omkring de 40

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-12 15:46

Hvem siger du skal til fysioterapeut ?.

De kan ikke på nogen måde fjerne slidgigt. Men lang tids træning kan styrke musklerne, så man klarer slidgigten bedre.
Det hjælper også at reducere vægten.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 30-04-12 19:35

Jeg havde så ondt i knæene, så jeg ikke kunne gå.
Fik én indsprøjtning i ét knæ. Hjalp på begge.
Derefter har jeg i 10 år holdt min knæ-slidgigt næsten 100% nede
ved at spise diverse naturmedicin: Primært fiskeolie og glucosamin.
Forsøm ikke at prøve dette! God Bedring!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-12 22:16

Ingen ved med sikkerhed , hvorfor nogen mennesker får slidgigt i visse led. Arv og visse skader kan spille en rolle, tror man.
Smerterne kommer af at ledbrusken mangler helt eller i en del af et led. Det gør ondt, når to knoglestykker bevæges direkte mod hinanden med belastning på.
Ledbrusk bliver vi født med. den kan ikke gendannes eller hele efter en skade.,
Man kan spise alverdens , kun smertestillende midler hjælper.

Slidgigt i knæ eller hofte er så almindeligt og så invaliderende, når det er slemt, så udskiftning, med et kunstigt led , er blevet en almindelig behandling.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 01-05-12 08:07

Det var min læge der sagde jeg skulle til fysioterapeut. Jeg havde en samtale med nogen fra det faglige personale i gigtforenignen. De sagde præcis det samme med fysioterapeut - afsted.

Jeg bad ikke om folks hjemmetolkede læge-lomme-diagnoser, men jeg bad om en anbefaling af en fysioterapeut ! Der er ingen tvivl om at forskning viser, at øvelser og træning hjælper med slidgigt. Og det er i den forbindelse at en fysioeterapeut kommer ind over og hjælper med hvilke øvleser der er de rette for en mv. Derfor er det relevant for mig at komme til en fysioterapeut ! Så hvis der er nogen, der har en anbefaling af en fysioterapeut i Århus så ville det være fint, og ikke alt det andet, som jeg ikke kan bruge til så meget udover anbefalingen af fiskeolie og glucosamin.

Fra Gigtforenignen http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+gigt/diagnoser/slidgigt

Slidgigt kan ikke helbredes, men man kan lindre besværet og forsinke en forværring af sygdommen.

Du kan gøre meget selv med rigtig vejledning fra din læge, fysioterapeut og andre behandlere. For de fleste med let til moderat slidgigt er effekten af træning, information og vægttab nemlig ligeså god som effekten af smertestillende midler, men uden bivirkninger

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 01-05-12 08:27

Også fra Gigtforeningen

Regelmæssig motion på det rette niveau kan holde slidgigten på afstand og forhindre en forværring. Og det er aldrig for sent at gå i gang. Mange undersøgelser viser, at selv ældre mennesker har stort udbytte af regelmæssig træning og motion. Motion er godt for både muskler, knogler og led.

Accepteret svar
Fra : Miksi76

Modtaget 300 point
Dato : 01-05-12 08:59
Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 02-05-12 08:17

Tak for svaret Miksi76.