/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mørk skærm efter install af XP Pro
Fra : NKSDK
Vist : 459 gange
200 point
Dato : 29-05-03 08:48

Hej alle skærmkloge

Efter installation af Windows XP, er min Hitachi crt 17" skærm blevet meget mørk. Ikke sådan at forstå, at den er sort og ubrugelig, det, der er sket, er, at hvis den skal have korrekt lysstyrke og kontrast for at se "normal" ud, så er der ikke mere lys og kontrast at give af, hvis eksempelvis et spil er meget mørkt og ikke kan lysnes inde i selve spillet.

Jeg mener, det må være installationen af XP, der har forårsaget det, men det kan også være grafikkortet i min nye PC, der måske skal indstilles - er er tale om et NVIDIA Geforce4 Ti4200 with AGP8x og 128 Mb RAM. Jeg har forsøgt at regulere i settings på det, men det giver ikke det ønskede resultat.

Findes der settings i registreringsdatabasen eller andre steder, der kan ændres?

Jeg håber, I kan hjælpe mig, da jeg er ved at være ret irriteret over problemet - på forhånd tak.

Venlig hilsen

NKSDK

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 09:07

Hej NKSDK

Jeg tror det er nemmest at stille det på skærmen. Er der ikke mulighed for at skrue mere op for din brightness og kontrast ?

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 210 point
Dato : 29-05-03 09:16

Jeg kan se på mit eget geforce 2 kort, at der faktisk er en mulighed for at stille på brightness.

Gør følgende:

1. Højreklik på skrivebordet med højre musetast.
2. Vælg egenskaber eller proporties.
3. vælg det sidste faneblad indstillinger
4. tryk på knappen avanceret nederst til højre
5. tryk på fanebladet med navnet på dit grafikkort (geforce 4)
6. her skulle der gerne være noget der hedder colormanagement og herunder brightness.

Ovenstående er selvfølgelig afhængigt af hvilken driver du har til grafikkortet i mit tilfælde er det nvidias detonator driver.

Ellers er jeg stadig tilhænger af at stille det på skærmen

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 29-05-03 10:36

Tak for svaret srhansen.

Jeg havde været ved at pille i tingene i avancerede opsætninger, men hos mig fandtes endnu et sted, som jeg ikke havde set før, og derinde slog ændringerne igennem.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-05-03 10:47

Haha. Ja jeg kender det godt fra mig selv
Der er stadig uudforskede steder i min computer.

mvh srhansen