/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvor mange harddiske på 750 PSU
Fra : Marc88
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 28-04-12 14:09

Hej alle,

Jeg har en computer med et GIGABYTE EX58-UD4 bundkort i og en strømforsyning på 750.

Jeg har lige skilt med eksterne harddiskkabinet ad og smidt disken i pc'en, så den kan fungere som intern disk.

Efter ca. 15 minutters 'tomgang' i pc'en begyndte den at spille en alarmlyd, som jeg har sat den til at gøre hvis CPU'en overstiger en hvis temperatur (kan ikke huske hvor meget).

Jeg har i alt 3 SATA diske og en DVD-drev sat til strømforsyningen.

Ved I om 750 er nok?

Jeg er ikke klar over om min pc hyler pga CPU eller PSU.
men umiddelbart bør det vel ikke overbelaste cpu'en at der er en ekstra disk i?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 28-04-12 14:12

Jeg har forresten lige haft den kørende i 20 minutter nu, men åbent kabinet. Jeg mærker ingen overophedning eller noget som helst.

Det er faktisk første gang jeg har haft den tændt den efter jeg har sat disken i, så måske har der siddet et kabel og blokkeret blæseren?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-12 14:16

Harddisken bruger først meget strøm når den arbejder, ellers er den nærmest i hvile.
CD/DVD bruger heller ikke så meget når den ikke kører.

Pas lige på hvis du eksperimenterer - at tage begge stik fra harddisken, så den ikke forsøger at trække strøm fra data kablet.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-12 14:16

Hent programmet SIW - portable, det kan vise dig temperaturerne
eller prøv http://www.stvsoft.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-04-12 14:21

Sidder i øjeblikket selv med 5 harddiske der kører med fuld belastning = backup
og en meget gammel strømforsyning - 10 år gammel
og den klager ikke, og max temp på HDD er 45* og 35* på cpu

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 28-04-12 14:43

Tak Eyvind - jeg skal nok være opmærksom

Nomore - Tak! Min systemdisk ligger mellem 40-42, de andre to mellem 30-32.
Så jeg tror faktisk bare at der har siddet et kabel i vejen.

Tak til jer begge

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 28-04-12 14:43

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-12 14:55

ok