/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Jerngelænder
Fra : 2100
Vist : 1019 gange
50 point
Dato : 28-04-12 11:41

Jeg har en udvendig hovedtrappe med jerngelænder. Gelænder trænger til at blive malet, da rust er slået igennem. Findes der nogle fima som kan behandle gelænderet. så det kan holde de næste 10 år uden at skulle behandles igen. Gelænderet kan demonteres, så det kan behandles hos firmaet, der forestår sådan noget. Eks. kan man galvaniserer gelænderet, og hvad vil dette koste.
Hører gerne fra nogen som har prøvet at få sådan noget lavet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-04-12 13:57

Hej østerbroer
Den, der allerbedst kan svare på, hvad en varmgalvanisering koster, arbejder i det pågældende firma, så jeg vil foreslå, du kontakter sådan ét. Afmonter gelænderet (ellers skal du betale andre for det plus kørsel) og tag det med hen til et firma eller tre og spørg hvad det vil koste.
vh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-04-12 00:04

Man kan godt male så det holder i 10 år eller mere. første forudsætning er dog at du får al rust væk, og en god bundbehanding.
I praksis er det kun sandblæsning, som kan give den rigtige bund. Bedst er det hvis sandblæsefirmaet også giver en god grunding, med det samme. Ovenpå det et malingssystem beregnet til stålskibe, eller tilæ biler. Det snask som en almindelig farvehandler vil binde dig på ærmet, holder kun nogle få år.

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 07-06-12 22:41

Annullerer mit spørgsmål, da jeg desværre ikke kan bruge de indkomme svar.