/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Sync af Dokumenter fra GMAIL til Android
Fra : leob
Vist : 825 gange
100 point
Dato : 28-04-12 10:34

Jeg plejer at få synkroniseret mine forskellige konti mellem min GMAILkonto og min Android 4 som f.eks. Kalender og Kontakter.
Jeg plejer også at få mine Dokumenter synkroniseret, men det er stoppet. Dokumenterne vises på min PCs GMAILkonto men ikke (mere) på smartphonen Samsung Galaxy Nexus.
Jeg mener, at jeg har set dem på smartphonens synkroniseringsindstillinger med et check-felt. Hvis det er rigtigt, så er de der ikke mere.
Hvordan får jeg dem sync med smartphonen igen?
(De andre konti synkroniseres uden problemer)
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-12 11:05

Tillad mig at "vende" spørgsmålet.....

Hvad i alverden laver dine "dokumenter" på en mobil eller for den slags skyld på gmail...

Det er da ikke så underligt at cyber-kriminalitet florerer når folks dokumenter (man må formode de er private) ligger og flyder i cyberspace....

Dokumenter hører til i et LUKKET system ( uden andres adgang).
Så snart de er tilgængelige andre steder er "porten" allerede åbnet og du har ikke længere kontrol over adgangen.

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-12 23:15

Google har lavet en ny platform og kalder nu dokumenter på min android sonyericsson xperia for drev. Denne opdaterring er endnu ikke kommet til alle og måske heller ikke til dig. For eksempel er det endnu ikke ændret på min gmail endnu men kun på min android. Gætter mig til at du får opdateringen senere.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-04-12 08:30

refi
og hvorfor ikke. Det er f.eks. oplysninger om den medicin vi er nødt til at tage og som behandlerne ofte spørger om. Der er også madopskrifter o.lign
Hvis man ikke kan have dem liggende på en smartphone under beskyttelse af anti malware og virus m.v. så ved jeg snart ikke .....

chaufrat
Det lyder rigtigt. Jeg har ganske rigtig fået et "drev" men kan ikke på en app på startsiden. Den en installeret men vises ikke nogensteder. Jeg skulle få en mail når drevet er tilgængeligt, så det er måske bare at vente ....
Men dokumenterne vises altså på PCen

leob

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 29-04-12 09:05

Min app forsvandt også fra forsiden så jeg var inde i programmer hvor jeg fandt drev og flyttede den så ud som en genvej. Min gmail har stadig dokumenter stående sammen med de andre muligheder man har i gmail. Så her venter jeg på at man ændrer det til drev(drive).
Håber du får løst problemet.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-04-12 11:46

Jeg havde også kigget under app-listen uden at finde noget. Nu prøvede jeg så igen og nu var den der - og det virker.
Jeg har sommetider været nødt til at afinstallere en app pg derefter downloade den igen for at få det til at virke, men nu var den der altså.
Tak
leob

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 29-04-12 11:46

Tak for svaret chaufrat.