/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
ånder
Fra : karin42
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 27-04-12 20:59

vores datter har en dansk svensk gårdhund på 2 år . de sidste par måneder h
ar han nægtet at gå forbi en væg i køkkennet -- og bliver han presset løber han i stærk fart mens han virker skrækslagen.

Hvem /hvad kan hun gøre ( hun er hjemmearbejdende så hunden er sjælden alene længe ad gangen )

når de er hos os er der intet i vejen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-12 21:45

Undersøg væggen for elektricitet. Hvis der er overgang i en ledning kan det være årsagen. OG så skal det laves med det samme.

Det kan også være en høj lyd. Hvad er der mon på den anden side? Hvis der er naboer, så kan hunden måske hyle når den en enkelt gang er alene, og så kan det irritere naboerne, så de slår på væggen.....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-04-12 22:31

Helt enig med Birgitta med at det kan være el der er problemet.
Prøv at gå der i bare tæer og mærk om der er noget der kildrer.

Der er vel ikke noget den ikke kan lide? Jeg har selv dansk svensk gårdhunde, den ene smutter i et andet rum når jeg støvsuger, men han vil til gengæld gerne lege hvis jeg bare fejer, den anden smutter som regel når jeg pudser vinduer. Så det kan altså bare være en lyd eller lugt, vi ikke tænker over, som hunden ikke bryder sig om.

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-12 10:37

Det er set at dyr reagerer, hvis der er "ånder", det er et bevis på det eksisterer. Så vil hunden nok stå og kikke over mod vægen når den nærmer sig. Det kan også være elinstallationen den reagerer på, så det kunne værre en god ide at få det undersøgt inden der evt. går ild i hytten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-12 11:16

Citat
Hvem /hvad kan hun gøre

Hvorfor dog gøre noget

Lad dog hunden bestemme - hvad skal den på det sted når den ikke ønsker at være der....

Jeg forstår da udmærket at hunden løber skræmt væk når man forsøger at TVINGE den til noget den føler ubehag ved... Det ville jeg sgu også gøre....

Den har jo åbenbart haft en dårlig oplevelse lige præcis der og vil derfor ikke derhen...

Ånder ???? Tja nogle tror på alt mellem himmel og jord, så hvem ved...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-12 11:19

Citat
Det er set at dyr reagerer, hvis der er "ånder", det er et bevis på det eksisterer.

Hvordan vil man dog bevise at det er ånder - det er jo blot en PÅSTAND man så arbejder videre med - så hvem VED hvad dyret reagerer på

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 28-04-12 13:08

Tak for svaret kimpetersen.

tak for svaret. helt til bunds kommer vi nok ikke . men der er alså noget han er bange for.

go' weekend

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 29-04-12 22:58

Velbekomme, så lad vær med at presse ham. Hvis I vil prøve noget, så læg noget han godt kan li og som dufter godt og kraftig og se så om han selv lister hen og henter det, I må ikke opfordre, eller lokke ham til at søge der hen han skal selv gøre det.