/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fildeling på peer2peer netværk
Fra : allandige
Vist : 302 gange
20 point
Dato : 27-04-12 18:16

Hej,
Jeg har et problem med at åbne en genvej jeg har lagt på mit skivebord. Genvejen peger på
en folder på en windows7 computer. Når jeg klikker på ikonet sker der ingenting...ingen fejlmeddelelse eller noget, men hvis jeg tager denne computer - netværksforbindelser - klikker på
den delte folder - så kommer login billeder frem og jeg klikker ok (ingen password) - og så kan jeg åbne genvejen på skrivebordet.

Hvad har jeg gjort galt? rettigheder???
det er en windows xp maskine jeg arbejder på. I rettigheder har jeg tilføjet ALLE og bruger ALLAN
med fuld adgang.
På forhånd tak for svaret!
Venlig hilsen
Allan Dige

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-04-12 01:45

Allan det er ikke det rigtige forum at skriver disse spørgsmål i tildeling er ulovligt og bør ikke forkomme

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 20 point
Dato : 28-04-12 06:04

Citat
Allan det er ikke det rigtige forum at skriver disse spørgsmål i tildeling er ulovligt og bør ikke forkomme

Sikke engang VRØVL......

Fildeling er tilladt
.....
Måske er det fordi det er en netværksmappe

Men ? er det en Win7 eller XP du bruger, mener at der kan være problemer med at Win7
ikke kan dele mapper__med an XP - men er ikke sikker.

Har du prøvet at højreklikke på skrivebord og oprette genvejen manuelt = NY - GENVEJ

Kommentar
Fra : kj

Dato : 28-04-12 09:39

I XP er det sådan at man stifinder under netværk kan se de filer på en anden PC som er til rådighed,
men kun kan deles om dem der er sat hånd om, altså højreklik og give tilladelse til at dele fieln eller mappen

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-04-12 18:17

Fildeling

http://no.wikipedia.org/wiki/Fildeling

Citat
Fildeling (IT) er deling av datafiler. Det deles ofte opp i to kategorier, lovlig fildeling og ulovlig fildeling........... bla bla bla.............

her på kandu.dk bliver der delt 'filer' hver dag, mest som tekst,... men også over http://peecee.dk/
vel og mærke helt lovlig --- ---

Godkendelse af svar
Fra : allandige

Dato : 30-04-12 11:39

Tak for svaret nomore.
Det var fordi gammel brugerinfo hang i systemet - det hjalp at logge ind med ugyldig brugernavn -
og så røg jeg helt af - så klikkede jeg på genvejen igen - angav brugernavn igen og vupti så kørte det!!