/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor lang tid til maling af 150 m2 hus?
Fra : mostmighty
Vist : 5126 gange
25 point
Dato : 27-04-12 12:32

Jeg overtager et hus på ca. 150 m2 snart.

Regner med at det vil være en god ide at male alle vægge før jeg flytter (møbler) ind. (lofter er af træ så skal ikke umiddelbart males)

Hvor mange arbejdstimer tror I det vil tage at male et hus af den størrelse 2 gange?

Og hvor mange m2 væg plejer en liter maling ca. at kunne dække?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-04-12 12:42

Tag én samtale med Flügger deres tlf.nr er på deres hjemmeside!
MV2

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-12 12:45

1 liter dækker 8-10 M2

Hvorlang tid det tager afhænger jo af hvem der gør det. Hvis du selv skal gøre det og aldrig har prøvet der før er der jo ikke til at sige.

Hvad med forarejde, spartling, afdækning, kanter og træværk?

Mit råd er at få en maler til et se dine lokaliteter, så får du tid og pris du kan tage stilling til.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 27-04-12 12:52

Benjamin.Hansen: har malet et par gange før.
Der skal ikke males træværk. Afvaskes først og Spartles nogle få huller.
Og jo, afdækning skal også med i tidsestimatet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-12 13:02

Al tidsplanlægning sker ved at have et tal for tid på en kendt aktivitet.

Mål aral på alle de flader og lofter der skal males, så ved du hvor meget der skal males.

de 150 M2 er jo kun loft aral der ikke skal males. Det der er interessant er antal M2 på væge der jo igen afhænger af antal rum og disse indeling.

Hvis du har en idee om hvorlang tid du skal bruge på at male 5 eller 10 M2, er der jo let at finde ud af hvormange timer skal forvente at bruge på det hele. Husk at medregne at der tager lidt tid at lave kanter pæne, hvis du ikke dækker at med tape.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-12 13:06

Hvis du vil have ca. tal til kun maling og afdækning vil jeg skyde på 2-5 timer pr. rum pr. gang. Husk det skal tørre inden gang nummer 2. Gang nummer 2 er nok under halvdelen af tiden, da der jo er dækket af.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Malgodt

Dato : 30-04-12 00:30

Hej.
Det er svært at sætte tid på en sådan opgave hvis man ikke er vandt til at male. Men umiddelbart vil det tage 2-4 dage for én person, 8 timer om dagen.
Som hovedregel dækker god maling 8-12 Kvm pr. liter, men afhænger meget af hvem/hvordan man påfører malingen. Vælger man at male i fuldstændig samme farvetone som der tidligere har været malet med, vil man ofte kunne nøjes med at male en gang.

Mvh Kresten - Malgodt.dk