/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvornår døde Karen Sofie Pedersdatter ??
Fra : 2601
Vist : 1343 gange
500 point
Dato : 26-04-12 16:56

Jeg søger efter hvor Karen Sofie Pedersdatter dør.
Hun bliver født 14 aug 1822 i Hovby, Fakse sogn i Fakse herred, Præstø amt og bliver gift 11 maj 1851 i Ølsemagle Kirke, Ølsemagle sogn i Ramsø herred, Københavns amt med Ungkarl Niels Sørensen der er født 11 maj 1829 i Hørsholm sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt og som den 20 september 1910 dør i Kirkelte, Karlebo sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt.
Da han bliver begravet 25 september 1910 på Karlebo Kirkegård, Karlebo sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt står der:
Den afdødes Stilling og Opholdssted:
Husmand af Kirkelse.
Søn af væver Søren Nielsen og hustru Joholine Nielsen.
født i Usserød, g. m. Kirstine Madsen.
Alder:
84 Aar.
Karlebo Kirkebog side 210 nr. 10. Opslag 86, 1908-1914.

Afgangsliste:
Afgået fra Sognet.
1855.
Nr.
14 Niels Hansen 28. april.
15 Karen Sophie Pedersdatter f.m.
16 Anders Peter Nielsen f.m.
17 Johanne Marie Jacobine Nielsen f.m.
ALDER: 26 3/4
32 1/2
3 1/2
3/4.
HÅNDTERING:
?
? børn
HVORHEN BORTREJST:
Usserød, Hørsholm Sogn.
ANMÆRKNINGER:
-
Fakse Kirkebog side 226 nr. 14-17. Opslag 154, 1844-1875.

Jeg har set Karlebo Kirkebog samt Hørsholm igennem uden at finde hende.
Karen må være død mellem 1855 og ?

Nogle der kender Karen?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-04-12 19:31

Måske kan du bruge dette
Der er nok en kirkebog at "læse"

Samtlige personer i husstanden
Præstø, Fakse, Fakse, Hovby, et hus, 16, FT-1855, C9259
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Sørensen 26 Gift husmand, daglejer, husfader. Hirchholm Sogn
Karen Sofie Pedersdatter 33 Gift hans kone Her i Sognet
Anders Peter Nielsen 4 Ugift deres barn Ølsemagle Sogn, Kjøbenhavn Amt.
Johanne Marie Jacobine Nielsen 1 Ugift deres barn Her i Sognet
Peder Linde 66 Gift indsidder, daglejer, husfader. Karise Sogn
Dorthe Hansdatter 59 Gift hans kone Jungshoved Sogn

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-12 20:49

Du har jo sikkert hendes forældre, men måske kan hendes søskende hjælpe dig videre:

Præstø, Fakse, Fakse, Houby, Et huus, 32, FT-1834, B4648
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Johansen 44 Gift Tækkemand og huusmand med jord
Lovise Rasmusdatter 39 Gift Hans kone
Ane Lisbeth Pedersdatter 14 Ugift Deres barn
Karen Sofie Pedersdatter 12 Ugift Deres barn
Jacob Pedersen 9 Ugift Deres barn
Ane Sofie Pedersdatter 4 Ugift Deres barn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-04-12 21:13

Til modersvilje

Tak for denne FT 1855 den havde jeg ikke.
Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-04-12 21:16

Til svendgiversen.

Tak for din hjælp. Desvære så kan jeg ikke finde at Karen får flere børn, ligesom jeg ikke kan finde børnene konfirmeret i Karlebo eller Hørsholm Sogn.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-12 21:27

Jeg finder ingen Karen Sofie i Frederiksborg amt hverken i 1860 eller 1870 med passende alder,
heller ikke hvis jeg søger på Karen Sophie?
når jeg skriver Pedersdatter kommer der slet ingen svar??

Måske bor hun som enke hos et af børnene:
Anders Peter Nielsen eller Johanne Marie Jacobine Nielsen,
prøv at følge dem...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-04-12 21:42

Til svendgiversen

Da Niels Sørensen dør den 20 september 1910 er han gift på ny.
Så Karen må være død før den tid eller også er de blevet skilt og hun har fået lov til at kalde sig enke.

Jeg kan heller ikke finde børnene i Fredensborg Amt.

Mvh.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-04-12 22:42

Hej
her er deres datter:
1. Johanne Marie Jacobine Birk Hansen, født i Houby d. 02-07-1854.
Registreret i registerblade indeholdende afdøde, filmrulle 0008

2. Johanne Marie Jacobine Rasmussen, født i Houby d. 02-07-1854.
Registreret i station 5 (Vesterbro), filmrulle 0044

3. Johanne Marie Jacobine Hansen, født i Houby d. 02-07-1854. Stilling: Husgerning
Registreret i station 4 (Amager), filmrulle 0011

4. Johanne Kirk? Hansen, født i Harby d. 02-07-1854.
Registreret i station 4 (Amager), filmrulle 0007

5. Johanne Marie Jacobine Birk d. 02-07-1854. Stilling: Arbejderske
Registreret i station 5 (Vesterbro), filmrulle 0004

Fundet på: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&view=politsearch&Itemid=29&lang=da

Disse registerblade er ikke rettet for fejl endnu, men det skulle være din Johanne på alle 5 blade

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-04-12 23:02

Har du drengens dåb
AO Roskilde Ølsemagle 1843-1889 opslag 7 nr 8
(Født 12-10-1851)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-04-12 23:36

så har jeg fundet Johanne i en FT 1901
AO 1901 Ny Carlsbergvej 13 opslag 42 1. sal Birk-Hansen

Det er hendes 2. ægteskab/ 1. ægteskab Rasmussen (det kan jeg ikke finde PT)
Hun er bilvet babtist!!!!?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-04-12 01:08

Til modersvilje.

Må jeg sige dig tak for din hjælp.
Jeg vil nu se efter hvornå nu rejste fra Karlebo??
mvh.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-04-12 01:22

Til Modersvilje

Desvære så står der ikke noget om hvor hun kommer fra. Hun dør 20 marts 1922. Det vil jeg nu lede efter.
Mvh.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-04-12 11:25
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-04-12 12:10

Hej igen
Nu har jeg på registerbladene tastet det jeg kunne læse
Hun er dog en meget urolig sjæl

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-04-12 12:26

Til modersvilje.

Må jeg sige dig mange tak for hjælpen.

Det er mærkelig at jeg ikke kan finde hvor de er konfirmeret henne. Jeg er ved at se døde mænd igennem fordi jeg er ved at tro at Anders Peter Nielsen født 12/10 1851 er død.

Mvh.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-04-12 16:31

Hej igen
Det eneste du ikke har fået svar på er snart kun dit spørgsmål!!!

Her har du så 1. ægtemand Hr. Rasmussen

København, København (Staden), Studiestræde, Studiestræde 26, Overretsprokurator E. Diechmann, 87, 332, FT-1880, D4836
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Rasmussen 27 Gift Husfader Tjenestekarl Skibby Sogn, Frederiksborg Amt
Johanne Nielsen 27 Gift Husmoder Hovby, Fakse Sogn, Præstø Amt
Anna Rasmussen 1 Ugift Barn København

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-04-12 21:26

Til Modersvilje

Jeg har nu set Hørsholm oh Karlebo Sogns tilgangslister igennem uden at finde familien. Præsten i Hørsholm har været meget omhyggelig selv "fine" folk har han noteret, flere af mine slægtninge som normal ikke optræder har jeg fundet.
Enten har de ikke meldt sig eller også er de ikke taget ophold i Amtet i tidsrummet 1855- 1870.

Mvh.

PS. Undskyld at jeg ikke startede med at sige dig tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 500 point
Dato : 29-04-12 16:18

Hej Igen Igen
Så har jeg fundet Anders Peter Nielsen i Amerika

Anders Peter Nielsen
Denmark, Baptisms, 1618-1923
christening: 09 Nov 1851,? OLSEMAGLE,? KOBENHAVN,? DENMARK
parents:
Niels Sorensen,? Karen Sophie Pedersdr
name:
Anders Peter Nielsen
baptism/christening date:

09 Nov 1851
baptism/christening place:
OLSEMAGLE, KOBENHAVN, DENMARK
father's name:
Niels Sorensen
mother's name:
Karen Sophie Pedersdr

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-04-12 16:33

Til Modersvilje

Må jeg sige dig mange tak for hjælpe.

Jeg er nu næsten færdig med at se alle døde mænd i Fredensborg Amt igennem så det er jeg meget glad for din mail.

Jeg har også set FT 1901 og 1906 igennem uden at finde Niels Sørensen.
Jeg har også set tilgangslister i Hørsholm og Karlebo igennem uden at finde Niels Sørensen.

Karen Sifie har jeg også søgt i Hørsholm og Karlebo samt i Fakse sogn uden at finde hende.

Så jeg tror at jeg må stoppe med at søge.
Du skal have mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 29-04-12 16:38

Mange gange tak for svaret modersvilje.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-04-12 18:05

Selv Tak

Nu er det vel ikke du søger??Peder Larsen,? Inger Nielsdr
name:
Karen Sophia Pedersdatter

baptism/christening date:
14 Oct 1822
baptism/christening place:
HERFOLGE, PRAESTO, DENMARK

MVH
Modersvilje