/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor vil nogle afskaffe pengesystemet
Fra : theipeter
Vist : 629 gange
10 point
Dato : 26-04-12 16:03

Hvorfor vil nogle afskaffe pengesystemet ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-04-12 16:09

Fordi de synes det er meget nemmere at tage nogle hjemmestrikkede sokker med til købmanden, og håbe at han vil bytte til en bakke landæg

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 26-04-12 17:12

Der er jo altid enkelte fjollerikker, som forslår mange mærkelige ting. Og måske rammer de så noget der kan bruges ca. hver 1.000 gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-12 17:13

Fordi det er nemmere for den kloge at narre den mindre kloge ved alm. varebytning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-12 17:22

du er afsløret peter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-12 18:01

Citat
du er afsløret peter

Det er jo en parodi på.....guess who.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 26-04-12 18:22

jeg kan nu godt lide pengesystemet
men det ville også være rart at bytte sig til de varer man har brug for, det kan jeg godt se
men meget dyrt i fragt omkostninger, tror jeg, og hvordan skal jeg betale fragten, ?

jeg har en bod på et marked, alle der kommer for at handle vil betale med kontanter,
sorte penge kalder de dem,
men det er jeg ligeglad med, så er jeg fri for at opgive hele fortjenesten til skat,
så jeg håber sådan på at vi kan beholde pengesystemet som det ser ud nu.

jeg tror dem der vil afskaffe pengesystemet, gør det for at komme sort arbejde til livs,
haha, så kan dem der vil have lavet sort arbejde jo bare betale med udlandsk valuta,
og så opstår der et marked for valutahandel, naturligvis styret af skumle bagmænd,
måske udlandske, det bliver sikkert værre end beholde det pengesystem vi har nu.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 10 point
Dato : 26-04-12 18:49

idiot

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-04-12 19:16

Godkendelse af svar
Fra : theipeter

Dato : 26-04-12 22:53

Tak for et godt uddybende svar piaskov.