/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Problem med upload af billeder.....
Fra : kbisgaard
Vist : 325 gange
200 point
Dato : 25-04-12 21:25

Hej
jeg har lavet et "script" til at uploade billeder til serveren, og det virker med én fil, men ikke med en anden.
Filerne er nogenlunde samme størrelse, og de er begge jpg filer. Dog har det ene billede en opløsning på 4000x2048, og det andet har kun 1920x1200..
Det store kan ikke uploades og jeg får en server fejl: "Websitet fandt en fejl under hentning af *** Det kan være under vedligeholdelse eller konfigureret forkert."

Jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor jeg får denne fejl?

Citat
$fileName = $_FILES['file']['tmp_name'];
   $newFileName = time().".jpg";
   $thumbDestination = "imageUpload/thumbs/".$newFileName;
   $fileDestination = "imageUpload/".$newFileName;
   list($width,$height) = getimagesize($fileName);

   $newWidth = 140;

   $forhold = $newWidth / $width;

   $newHeight = $height * $forhold;

   $image_p = imagecreatetruecolor($newWidth, $newHeight);
   $image = imagecreatefromjpeg($fileName);
   move_uploaded_file($fileName,$fileDestination);
   imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $newWidth, $newHeight, $width, $height);
   imagejpeg($image_p, $thumbDestination, 100);

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-04-12 21:49

Prøv at tjekke PHP konfigurationen der er sikkert en begrænsning på 2 mb i upload

jeg ved ikke om det er din egen server hvis det er så er der ingen ben at skifte dette det er en anden sag hvis det er din udbyder af tjenesten

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-04-12 21:54

i din php.ini skal du se efter denne værdi
upload_max_filesize = 2M
og evt ændre den til
upload_max_filesize = 5M

gem php.ini

når dette ændret skal apache serveren genstartes får at ændringen slår igennem

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 25-04-12 21:59

Hmm det har jeg lige prøvet, men det hjalp ikke noget.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-04-12 22:18

er det på en linux server du har det kørende

hvis det er tilfældet
skal du ind i kan være du skal nok ind i /etc/php5/apache2/php.ini
her ændre du værdierne
genstart apache og prøv igen

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 25-04-12 22:22

Siden er hostet på one.com
Har været i kontakt med deres kundeservice, og de siger at der er et max på 2mb. Men filen er heller ikke over 2mb.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-04-12 22:34

det næste det kan være er du ryger i en timeout på serveren

og at filen er under 2mb det afhænger hvordan det bliver regnet ud i operativsystemet

nu ved jeg ikke om du har et fotoprogram hvor du evt koger billedet ned til 3500 X 1792

prøv herefter at uploade dette billede for at se om det giver problemer

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 25-04-12 22:38

Det er stadig samme problem. Nu blev filen endda 1,64mb

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-04-12 22:53

og den nye fil på 1,64 mb har ikke samme filnavn som du prøver at uploade
for der kan være noget temp der driller så

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 25-04-12 22:56

Jo det havde den godt nok.. Har lige prøvet igen med et andet navn. Det var samme problem. Men jeg fik det til at virke da jeg skallerede den meget ned til 1500x-et eller andet.. Kan der være en max opløsning?

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-04-12 23:12

du fik da 1920x1200 til at virke ikke så det er nok der grænsen ligger
serveren skal også bruge kræfter på at konvertere billedet om nu ved jeg ikke hvad der er af resurser tilgængelig på one.com eller om det har nogen indvirkning på om billedet større eller mindre

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 25-04-12 23:20

Ja. Jeg har også prøvet at udkommentere den linie hvor jeg gem det originale billede uden at skallere.. Hjalp heller ikke noget..

Annuller spørgsmålet
Fra : kbisgaard

Dato : 12-06-12 12:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål