/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad hedder denne kirke?
Fra : bjarnefilm
Vist : 840 gange
50 point
Dato : 25-04-12 16:44

Her er et link til et billede af en kirke.
Billedet er fra 1973.
Det er taget i Nordjylland, Mors, Hvidbjerg.
Jeg er dog ikke sikker på Mors og Hvidbjerg.
Jeg vil gerne vide navn og adresse på kirken?

http://www.broma.dk//min_egen_sky/hvidbjerg%201973.jpg

Venlig Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : kassan

Dato : 25-04-12 16:53

Det er Hvidbjerg kirke, du kan gå ind på slægt og data, kilder, kirkebilleder
mvh
Ole

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 25-04-12 17:24

Her er et link til et billede af Hvidbjerg kirke.
http://landsbynettet.mors.dk/SEEEMS/9802.asp
Hvis man sammenligner de to billeder, så er det ikke samme bygning.
Tårnet er det samme, men skibet er forskellig.
Så enten er min kirke ikke Hvidbjerg kirke, eller også er kirken blevet bygget om siden 1973?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-12 17:25

Det kunne minde om denne med nogle forandringer (bl.a. uret)

http://www.reviag.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=1

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-12 17:28

Det var vist det samme billede jeg fandt. Jeg er heller ikke sikker på det er den kirke, medmindre den er restaureret efter 1973.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 25-04-12 17:36

Døren på Hvidbjerg kirke sidder midt under tårnet, og er rund henover.
På min kirke sidder døren henmod skibet og den er lige over døren.
Men vinduerne øverst i tårnet er de samme. Men det er de vistnok på mange kirker.

Accepteret svar
Fra : olsenslægt

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-12 20:25

Vestervig Sogn - Refs Herred - Thisted Amt

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-04-12 20:30
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-12 20:48

Ja, det er Vestervig Kirke

http://www.vestervig-kirke.dk/

Der kan du også læse lidt om kirken.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-12 02:05

Som det vist allerede er fastslået, så skal du over fjorden og til Thy i stedet for Mors, det er nemlig Vestervig kirke du har et billede af

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-04-12 10:02

Ja, nu må det vist være slået fast med syvtommersøm...

DET ER VESTERVIG KIRKE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-12 10:34

Nej, I er da helt forkert på den

Det er da Vestervig Kirke

http://sub.dis-danmark.dk/kirkeimg/New/view_stor.asp?KirkeID=395

Kommentar
Fra : birteruth

Dato : 26-04-12 16:10

Hej
Det er Vestervig Kirke med Liden Kirsten og Prins Buris grav.
Med venlig Hilsen birteruth

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 26-04-12 17:27

Tak for svaret olsenslægt, og tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet.
Desværre kan jeg ikke dele pointene.
Olsenslægt får dem, fordi olsenslægt var den første, der sagde Vestervig.
MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-04-12 17:41

Det var superfint der er ikke et øje tørt og ingen vil nogensinde siden være tvivl om hvor Vestervig Kirke ligger...