/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Parabolen virker ikke mere
Fra : wiking
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 25-04-12 16:28

Har i sommerhuset en parabol hvor der plejer at være masser af tyske programmer, det er der ikke mere.

Nogen siger det fordi ASTRA er gået digitalt

Hvad er det lige man gør?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 16:41

Det har ikke noget med ASTRA at gøre.....
Der er ikke ændret noget.....
Det er din modtager eller LBN-hovedet der er gået en tur..... (evt. blot en manglende justering)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-04-12 16:56

Citat
(evt. blot en manglende justering

Sikkert...hvis det har blæst voldsomt har det rykket sig.
Få en ud og se på det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-04-12 17:32

Citat
Det har ikke noget med ASTRA at gøre.....

Nok ikke helt rigtig.

Se Thisted-Posten,side 25:
http://www.e-pages.dk/thistedposten/79/

Der er reklame fra en tv-forhandler,der netop skriver at analog signal (Tyske kanaler) lukker 30.april.

Der er vi så ikke nået til endnu,meen......

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 18:08

Citat
netop skriver at analog signal (Tyske kanaler) lukker 30.april.

Astra har været digital længe så jeg formoder det allerede "fanges" digitalt....

Lige en rettelse...

Det hedder selvfølgelig LNB og ikke LBN

Men klart....

Er det en meget gammel reciever der kun kan modtage det analoge signal - ja så stopper det nu.....

Tyske TV sendere er såmænd også med på bølgen som i DK....

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-04-12 18:30

Pr. 30. april bliver alle tyske programmer ikke mere sendt som analoge.
Men det er jo først på mandag, - så fejlen må ligge et andet sted.
For at kunne modtage efter på mandag, skal du foruden reparation af dit udstyr, også skifte modtageboxen ud, - med en, som er beregnet til at modtage digitale programmer med.
Spørg din TV forhandler, - eller evt. den montør du får til at se på det øvrige udstyr.
Vi har netop købt en, den koster omkring 800-1000 kr.
Ammitz

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-04-12 18:33

Jeg har selv en gammel Armstrad parabol.Hvor jeg har set Tyske stationer,i mindst 15 år.(Gratis).

Men nu har vi de fleste gennem TDC,så derfor har jeg ikke lagt mærke til,om den stoppet.

Så den ender nok på losseren.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 18:59

Citat
Armstrad parabol

Det er IKKE parabolen der skal skiftes - det er modtageren og evt. hovedet....

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-12 09:20

De fleste LNB's kan tage digitale signaler, så en ny modtager er nødvendig og har derfor netop købt en TRIAX S-HD 207 CX, som også kan optage på extern USB HD

Godkendelse af svar
Fra : wiking

Dato : 26-04-12 14:47

Det hjalp med en TRIAX S-HD 207 CX og et vred 1,5 cm til venstre på parabolen

Tak for svarene

En glad wiking

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-04-12 09:03

Fint !
Jeg har efterhånden fået redigeret min kanalliste, så der nu kun er 162 kanaler, så nu skal de bare sorteres.