/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avast
Fra : janeole
Vist : 1263 gange
200 point
Dato : 25-04-12 11:24

Har problem med avast, det virker ikke mere og jeg kan ikke fjerne/afinstallere det. Nogen der ved, hvordan jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-04-12 11:40

Hvis det er gratis versionen, skal den registreres i gang årligt.
For at fjerne den, kan du gå i fejlsikret tilstand og fjerne den.
Programmer og filer der er aktive kan ikke slettes.

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 11:44

Severino, jeg har prøvet at trykke F8, når jeg starter op, men jeg kan stadig ikke slette. Mon du kan beskrive helt præcis, hvordan, jeg skal gøre, vil jeg være dig meget taknemlig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-12 12:01

Højreklik først på ikonet i systembakken og sæt det ud af kraft.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 12:10

Hvorfor vil du fjerne det

Og hvorfor tror du ikke det virker

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-04-12 12:16

Gå ind på AVAST hjemmeside og downloade den nyeste version og derefter virker det hele som det plejer...

http://www.avast.com/en-dk/index

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 12:21

LuffeA.Tak. Undskyld, jeg er ikke så god til det. Når jeg har højteklikket på ikonet , kommer en boks frem, skal jeg så trykke på skjoldstyring, og dernæst på deaktiver permanenet? Hvad mere skal jeg gøre. Vil være rigtig taknemlig, Jeg er simpelhen på Herrens mark.hvis jeg ikke får løst mit problem. Det opstod den 19/3 og mit gratis abonnement udløb 11/4.
ps. Hvordan gør jeg, når jeg skal give point?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 12:28

Citat
Det opstod den 19/3

HVAD opstod

Hvis du kan deaktivere skjoldet er det jo aktivt - så hvad er problemet

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 12:36

Webm. Tak, nu prøvede jeg at downloade dit link. Problemet er ikke løst. Der kommer en boks frem når jeg har kørt linket, med teksten: : AVAST SETUP FATAL ERROR. Error reiding product
data from 'C\ programmer\alwil softvare\avast5\part5\setup\part-setup_ais-557.vxp.' Setup cannot continue.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-12 12:38

Citat
skal jeg så trykke på skjoldstyring, og dernæst på deaktiver permanenet

Korrekt, selv når programmet kører godt kan det volde vanskeligheder ved afinstallering idet det kan blive vanskeligt at geninstallere, eller installere et helt andet sikkerhedsprogram.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-04-12 12:52

Revo uninstaller er din ven

http://programmer.downloadcentral.dk/?RevoUninstaller/Uninstallers/Tweaks/3085

Den klarer afinstalleringen som en mis og så kan du installere din AVAST fra ny af.

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 12:58

Tak Webm. Det prøver jeg lige.

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 13:23

Webm. Nu har jeg prøvet Revo: Når jeg udfører indledende analyse og afinstallation kom der en boks igen med teksten: AVAST SETUP FATAL ERROR. Error reiding product
data from 'C\ programmer\alwil softvare\avast5\part5\setup\part-setup_ais-557.vxp.' Setup cannot continue.

Den klikker jeg ok på og fortsætter, men når jeg har klikket på fjernelse af avast kører systemet og der kommer også en masse frem, som jeg klikker på fjern/næste men der bliver ikke fjernet noget.

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 13:26

Refi. Mit Avast gratis virusprogram virker ikke, så min pc er ikke beskyttet. Kan hverken opdatere eller afinstallere.

Jeg vil gerne giver jer point, hvor dan gøres det?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-04-12 13:29

du skal bruge avast egen uninstaller

aswclear
her
http://www.avast.com/uninstall-utility

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 16:32

Dk. Tak, nu har jeg siddet og rodet med det. Men jeg har stadig ikke fået løst mit problem. Jeg kan ikke downloade avast egen uninstaller. Der kommer denne tekst. avast selbeskyttelse modulet er aktiveret. Af denne grund kan operationen ikke afsluttes. For at afslutte operationen enten køre dette program fra Windowss i fejlsikret tilstand eller deaktivere avast selvbestemmelse beskyttelse via indstillinger fejlfinding side. Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, det kan jeg ikke rigtig finde ud af.
Jeg gør sådan her:
Jeg klikker på start,
- klikker på luk computeren
så står der klik på luk computeren på rullelisten ( hvor er den? )
Klikker på genstart i dialogboksen Luk windows ( der står luk computer på min)
og klik derefter ok. Der er ikke noget ok på min.
Skal trykke F8, når jeg ser meddelelsen Vælg operativsystem ( Det kommer ikke frem)

Computeren starter bare op.

Hvad skal jeg gøre?

Undskyld mange gange min ulejleghed

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 25-04-12 17:43

luk eller genstart computeren

hvis du ser et logo eller noget andet og kort derefter ser "windows starter" så gør du
lige så snart logo er væk og inden windows starter trykker du flere gange på F8

du ser måske windows starter et kort øjeblik og den skal så stoppe ved en sort skærm
hvor du kan vælge fejsikret tilstand.

hvis den starter normalt op igen var du for sent ude med F8 prøv igen,

ellers hvis det ikke lykkedes, så tryk og hold power knap inde indtil den er slukket
mens du ser "windows starter" og tænd igen og den vil så selv foreslå fejlsikret tilstand.
brug pile taste til at vælge den tilstand du vil

Kommentar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 18:28

Tak til alle der har prøvet at hjælpe mig og især tak til DK, prøvede det som du skrev, og det hjalp mig, nu fik jeg endelig fjernet avast.

Hvordan kan jeg give alle point?

Godkendelse af svar
Fra : janeole

Dato : 25-04-12 19:11

Tak for svaret dk.