/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Stemmesamtaler over nettet....
Fra : Nuserpigen
Vist : 403 gange
200 point
Dato : 29-05-03 00:42

Hejsa
Nogle der har nogle gode erfaringer med andre programmer, end Msn Messenger ?
Hvor man evt. kan snakke, flere end 2 personer af gangen...??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-03 00:50

Yahoo messenger er en udmætket ting, jeg bruger den meget og synes den er god. Og hvis man fx som jeg har en veninde i USA er det meget billigere at sidde og snakke på den måde, ved at vi bare begge har en mikrofon og fører en samtale med lyd. praktisk og biligt. Men der kan også kobles flere på en samtale mener jeg.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 29-05-03 00:59

Ja på Yahoo kan man tale med mange på en gang, og den er meget nem at bruge

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 29-05-03 01:01

Hvad med lydkvalitetet er den god, lige som på msn messenger ?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 29-05-03 01:01

Hej Nuser,

hvis det bare er til Snak (stemmer/tale) og ikke noget skriftlig halløj, er der bl.a. TeamSound... -->
http://www.teamsound.com/

der er også en samling andre gratis programmer her hos webattack... "Internet Phones"... -->
http://www.webattack.com/freeware/comm/fwvoice.shtml

der er også nogle stykker her... men hvor vidt de giver mulighed for tale, er jeg ikke lige klar over... "Instant Messaging "... -->
http://www.webattack.com/freeware/comm/fwinsta.shtml

Teamsound funker ihvertfald godt, og det er muligt at være mere end 2 personer der snakker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-03 01:07

Ja jeg synes lyden er meget god på yahoo, jeg har en helt almindelig mikrofon jeg sidder til computeren n´år vi taler sammen, det er let at finde ud af, og du betaler kun for nettet, mange andre der tilbyder tlf samtaler over nettet skal man betale en ekstra pris oveni.
Jeg er som jeg skrev meget glad for Yahoo messenger, både på skrift og tale, jeg har endnu ikke fundet en bedre.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-05-03 11:48

Hva' så, hvis man nu har en firewall på linien. Fungere Yahoo så?

MSN fungere i hvertfald ikke..

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-03 11:56

Vi har ingen problemer hjemme hos os, hverken med msn eller yahoo, og vi har en firewall på, så det vil jeg da umiddelbart svare ja til, at det sagtens fungere, men det skal jeg ikke gøre mig klog på, kan kun udtale mig om at jeg er udmærket tilfreds med yahoo !

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-05-03 12:05

okay - det lyder godt..

Men jeg kan ihvertfald sige at op til flere steder vil MSN ikke virker, når der er firewall. Det er noget med nogle porte som ikke er åbne.. eller noget..

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-05-03 12:06

okay - det lyder godt..

Men jeg kan ihvertfald sige at op til flere steder vil MSN ikke virker, når der er firewall. Det er noget med nogle porte som ikke er åbne.. eller noget..

Kan man bruger hotmail konto'er i yahoo service.. Og kan man bruge andre fx. private mail adresser?

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-03 12:11

Det eneste jeg ved der ikke virker med en firewall ved msn, er der chat når man er medlem af en gruppe, så kan dette give nogle problemer, men jeg har endenu ikke støt på nogen, så det kan da godt være jeg bare er heldig.

Nej når man skal have ved Yahoo, skal du gå ind og oprette en konto, dette er ganske gratis, og man behøver jo ikke bruge mailen, men den synes jeg nu personlig også er lettere at betjene end hotmails service. Så nej til yahoo er man nød til at oprette egen ny konto, men dette er jo heller ikke så svært.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-05-03 12:24

Okay - Jeg blev og så meget hurtigt træt af hotmail... Så jeg er kommet over på et lille firma i stedet..

Det eneste ved msn som ikke virker ved firewall er stemmesamtale...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-03 12:31

Ja hotmail er ikke det bedste... uha bliver da vidst upopulær nu, mange elsker jo det *g*

Men jeg har som sagt ingen problemer med min msn. Kun chatten på grupperne fungerer ikke altid optimalt.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 04-06-03 13:18

Kan man ikke få en forklaring på hvorfor spørgsmålet ikke bliver lukket hvis i er tilfredse med svaret ? Der er vildt mange spørgsmål, som er besvaret osv, men de bliver ikke lukket..

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 20-06-03 23:02

Tak for svaret strarup.