/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
flere mail adr med seperat tilgang --TDC
Fra : anuarak
Vist : 986 gange
200 point
Dato : 24-04-12 17:26

Jeg har flyttet mit internetopkobling fra telia til TDC -- Her kunne man oprette 5 mailadr. --men de er alle i samme "postkasse" og de kan ikke hentes enkeltvis--
da vi kar 2 comutere der skal hente post må de kun kunne "læse/slette" mail ---e.efs x1@privat.dk x2.privar.dk ----- nogen forslag?? -- det var muligt med telia at have 2 malil adr. med hver sin post3 + kode for afhentning i postkassen --

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-04-12 17:34

Det har noget at gøre med, at du "kun" har en IP adresse - prøv at tale med TDC om problemet, du kan sikkert tilkøbe flere IP adresser.

Clou

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-04-12 17:59

Citat
Det har noget at gøre med, at du "kun" har en IP adresse

Ikke helt rigtigt, der følger kun en emailadr til et abonnement, det er uafhængigt af ip adresserne.

Du har kun en email adr. men kan oprette 5 aliasser til den.
i opretter bare en ny email adr hos en eller anden gratis service eller betaler for en ekstra hos tdc.
se evt her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-04-12 18:19

Dette er et kendt TDC problem

Da mail modtages i din "Konto" som du kun har en af.

Men det kan løses ved du kun henter de mail ned der svarer til den respektive bruger. Dette kan gøre i f.eks outlook hvor du for hver bruger opretter en "regl" der kun henter (og evt. sletter fra server) mail hvor modtager adressen er identisk med den respektive bruger.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-04-12 18:41

Muligheden er jo også at oprette en Hotmail adresse til den anden person i husstanden.
Den løsning har vi her i huset, fruen har sin egen Hotmail adresse.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-04-12 18:45

Gmail.com er også en mulighed
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-04-12 18:48

Det er altid noget skidt, når ens mail er tilknytte ens internetudbyder. For så skal man skifte mailadresser hver gang man skrifter udbyder. Man skal huske at rette alle de steder man har anvendt den i forbindelse med venner, og div tilmeldinger via nettet.

Så forslag med Hotmail og Gmail kan jeg kun støtte.

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-12 19:43

dette kan man ikke i outlook 2007/2010
Citat
Men det kan løses ved du kun henter de mail ned der svarer til den respektive bruger. Dette kan gøre i f.eks outlook hvor du for hver bruger opretter en "regl"

skal du have flere mail konti hos tdc skal du betale dig fra det
mener at huske det er 25,- pr md. pr stk

du kan dog lave op til 5 mail alias hos tdc, alle mail kommer i samme "indbakke"

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 25-04-12 22:37

Tak for svaret dk.
Undskyld den sene besvarelse
Anuarak