/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Solceller - hvad/hvem skal jeg vælge.
Fra : Rustica.dk
Vist : 1162 gange
500 point
Dato : 24-04-12 13:53

Hej Kan-du´er.

Jeg står overfor at skulle have sol-celler på mit tag, og vil gerne finde det firma der er bedst, og self. billigst.
Jeg har kikket lidt rundt på nettet, men jeg kender intet til hvad kvallitet og mærke der skal vælges, og hvilke der slet ikke MÅ vælges

Håber der er nogen der kan komme med nogle gode link, og evt. nogle erfaringer.

Forventet bekøb at bruge er Max. 90.000 med install og med Elektrikker, og hvad der skal til.

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-04-12 14:27

Du kan læse om solceller her. Til "din pris" er det blive til max 4 KWh anlæg - og det er i omegnen af ingen montering.
Jeg vil anbefal dig, at læse mere om, og søge info på google, da der er mangen om budet p.t.
Du skal nok hellere konstatere, hvor meget dit strømforbrug? Det skal være dit udgangspunkt! strøm du ønske fre et solcelleanlæg, en tage udgangspunkt i prisen, da det er størelsen af anlæget der "sætter prisen"!
Hvad er

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-04-12 14:40

Ja du har ret... Det burte jeg lige have skrevet, det skal kunne producere ca. 5.000 kwh.

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 24-04-12 14:56

Jeg må tilslutte mig alka, at du nok skal finde et større beløb - især hvis du forventer 5.000 kWh/år

Jeg tror du skal bruge ca. 40 m² sydvendt tag og en 120.000 kr.

Jeg vil opfordre til at du skriver dine forventninger ned sammen med de fysiske forhold som cellerne skal installeres på.
Indhent derefter pris ved 3 udvalgte firmaer.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-04-12 15:04

VED ETABLERING AF ALTERNATIV ENERGI, ER DU NØDT TIL AT HOLDE DET OP IMOD, HVAD DET KOSTER, MED HVAD DU KAN SPARE PÅ LANG SIGT, OG HVAD DU VILLE FÅ I RENTER HVIS DU SATTE PENGENE I BANKEN.

HVIS DU SATTE DE 90,000KR I BANKEN TIL CA 3,5% I RENTE VILLE DU PÅ 9 ÅR
HAVE CA. 123000,-KR I BANKEN, MED DEN LAVE RENTE, DER ER NU.

HVIS DIN EL PÅ 5.000KW KOSTER CA. 10,000,- KR PR. ÅR, VIL DET VARE CA. 12 ÅR INDEN DU BEGYNDER AT TJENE PENGE PÅ DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-12 15:09

Inden du går i gang, læs lige dise to artikler:

http://www.dansksolcelleforening.dk/FileArchive/Generel%20orientering%20fra%20Energinet.dk.pdf

http://ing.dk/grupper/solceller/forum/125415

Den sidste er skrevet af min kones søn Søren, der er ekspert på området...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-12 15:13

Læg 50.000 til og få et ordentligt anlæg med 25 års garanti

http://www.jydsktagteknik.dk/priser-pa-solceller/deluxe-sort.html

Det er IKKE på solcellerne du skal spare - det er småpenge i sidste ende af regnestykket

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 24-04-12 15:37
Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 500 point
Dato : 24-04-12 19:28

Tag en tur syd for grænsen og spar penge.

EWS GmbH & Co. KG , som ligger i Handewitt er en af Tyskland største producenter at solcelleanlæg. Prøv at kontakte dem og hør om pris/montering m.m. i forhold til dine behov.

Generelt køber man en pakkeløsning i forhold til kwp. Hertil producer de enkelte solcellemoduller fra ca 400 til 600 w pr modul. Så om det skal være Volvo eller Ferrari modellen er op til pengepung og behov. Man kan altid supplere op med flere cellemoduller senere hen.

Men tjek EWS GmbH & Co. KG ud her: http://www.ews.sh/

Ellers faldt jeg over denne side:
http://solcellepriser.dk/prissammenligning/prisliste/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-12 23:31
Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 25-04-12 10:55

Citat
VED ETABLERING AF ALTERNATIV ENERGI, ER DU NØDT TIL AT HOLDE DET OP IMOD, HVAD DET KOSTER, MED HVAD DU KAN SPARE PÅ LANG SIGT, OG HVAD DU VILLE FÅ I RENTER HVIS DU SATTE PENGENE I BANKEN.

HVIS DU SATTE DE 90,000KR I BANKEN TIL CA 3,5% I RENTE VILLE DU PÅ 9 ÅR
HAVE CA. 123000,-KR I BANKEN, MED DEN LAVE RENTE, DER ER NU.

HVIS DIN EL PÅ 5.000KW KOSTER CA. 10,000,- KR PR. ÅR, VIL DET VARE CA. 12 ÅR INDEN DU BEGYNDER AT TJENE PENGE PÅ DET.

MVH AG112

Sådan kan man ikke stille det op. Der er jo ikke indregnet salg til nettet!!

Elektrikeren

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 25-04-12 11:06

Tak for svaret McBobo. Efter RIGTIG mange gode svar, så vælger jeg McBobo.
Men jeg vil Takke alle for jeres deltagelse.

Jeg vil lige oplyse at jeg har bestemt mig at benytte mig af 3tilbud.dk og så se hvad de kan tilbyde, og så sammenligne dem med dem jeg kan finde på nettet..

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 25-04-12 16:54

Rustica.dk... Jeg mener også man kan få tilskud/trække fra (skat-miljø) ved etablering af sådanne solcelleanlæg, hertil håndværker fradrag... (op til 15.000 eller 30.000 hvis man er ægtepar) Det var måske også noget du kan undersøge. Måske kontakte skat eller miljøstyrelsen og hør nærme.

McBobo