/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Flere pc'er på samme skærm og tastatur
Fra : anders_bak
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 24-04-12 12:39

Jeg er ved at købe ind til et nyt hjemmekontor. Vi har én pc som min kone bruger herhjemme, og jeg har så min arbejdslaptop med dockingstation. Når nu jeg indretter et ordentligt kontor med en ordentlig arbejdsplads ville det jo være smart hvis hun også kunne bruge den, og jeg vil derfor gerne indrette det sådan at vi begge kan bruge arbejdspladsen der består af skærm, tastatur, mus printer osv. med hver vore pc.

Jeg ved at der findes "omskiftere" der kan klarer opgaven, men overvejede egentlig en anden løsning.

Kunne man ikke bare koble den ene pc på skærmen via vga indgangen, og så den anden på via dvi, og så forbinde mus og tastatur etc. til begge pc'er via en "usb splitter" hvorefter de så bare betjener den pc der er tændt, og skal denne "splitter" så være en hub eller en switch ?????

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 24-04-12 12:45

Fand denne switch

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_switch/lindy_usb_switch_elektronisk_4_vejs_6258_da.html

Kunne den klare jobbet ? (4 porte til mus, tastatur, webcam, og printer)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-12 12:47

Du skal købe en KVM switch, de kan købes i mange forskellige udgaver og til flere skærme og tastaturer, eller måske kun skærm som deles, mulighederne er mange:
https://en.wikipedia.org/wiki/KVM_switch

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-04-12 12:53

Tænker lidt at synergi-foss.com kunne være noget du kan bruge. gratis og super nemt at opsætte.
Det er til Tastatur og mus.

Venlig HIlsen
R

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-04-12 13:05
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-12 13:06

Muligheden er der, men ville dog aldrig selv bruge den. Hvad nu hvis I begge 2 gerne vil sidder der på samme tid?

For de penge du bruge på den løsning er du ikke langt fra en ekstra skærm, mus og tastatur.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-04-12 13:14

haha ja bille1948, der havde jeg ikke lige rigtige link ;oD

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-04-12 13:33

Hvis du har trådløst kan du bare skifte bruger - tager 10 sekunder
og usb dongle´s kan købes for under 50.-

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-04-12 13:34

Citat
kan du bare skifte bruger

Forbindelse

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-04-12 13:42

Eller kan man nu også det...

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 24-04-12 14:59

O.V.N "Du skal købe en KVM switch, de kan købes i mange forskellige udgaver og til flere skærme og tastaturer, eller måske kun skærm som deles, mulighederne er mange:"

Det var en sådan jeg omtalte som den type "omskiftere" eg kendte, men hvad giver den løsning som jeg ikke får med den løsning jeg beskrev ?.

synergi-foss.com lyder intresant, men er det ikke nærmere en løsning til at bruge ét tastatur på fler computere med hver deres skærm ?. Uanset hvad er der tale om arbejdscomputere der skal kunne snakke med mange andre systemer, så "fremmed" software er ikke nødvendigvis en god løsning.

Webnoob skrev: "Muligheden er der, men ville dog aldrig selv bruge den. Hvad nu hvis I begge 2 gerne vil sidder der på samme tid? For de penge du bruge på den løsning er du ikke langt fra en ekstra skærm, mus og tastatur." Det kan du godt have en pointe i, men da jeg har alt andet er der nu et styke vej fra 269,- for en switch til en ekstra skærm og ekstra tastatur, ligesom dette heller ikke vil gøre at begge computere har forbindelse til printere, webcam osv.. Største problem er dog plads, der står allerede to skærme på skrivebordet, + alt muligt andet rod. Skulle vi begge ville arbejde samtidig er det jo laptops der er tale o, så må den ene bare tage den ud af dockingstatioen og arbejde ved spisebordet.

nomor: jeg fprstår ikke helt hvad du mener ? trådløs forbindelse til skærm ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-04-12 18:29

Citat
nomor: jeg fprstår ikke helt hvad du mener ? trådløs forbindelse til skærm ?

Tja: ikke lige det jeg tænkte på, men så det på QXL for et par uger siden
men det var vist en indviklet omgang.....
--
Nej: jeg tænkte på om du ikke bare kunne skifte brugere/ netværksforbindelse
hvis begge maskiner var på nettet?????
---
Men da jeg ikke selv har 2 trådløse kan jeg ikke svare på det!!!!!
-
Ellers har de noget meget billige Switch eller hvad de kaldes på
http://www.dealextreme.com/
GRATIS fragt...se under kommentarerne.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 17:32

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 21-05-12 22:30

Ikke endnu, den ene pc er død, og venter på en ny, så derfor er setuppet ikke lavet endnu.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 09-06-12 21:50

Så er det sat op, og det fungerer upåklagligt. Eneste detalje der ikke er omtalt ovenfor var lyden, men den er klaret med en minijack splitter og et minijack kabel

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-12 22:00

Super, så skal spørgsmålet bare lukkes.