/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvorfor F. . . . er DJ og DLS ikke med?
Fra : Tonganeseren
Vist : 705 gange
300 point
Dato : 23-04-12 20:56

Nu bliver det nærmet kriminelt??

Hvorfor i alverden tilsidesætter miljøministeren de jagtlige organisationer?

Deltagerne i Grønt Fremdriftsforum er:

Danmarks Naturfredningsforening
Dansk Ornitologisk Forening
Friluftsrådet
Landbrug og Fødevarer
Dansk Skovforening
Kommunernes Landsforening
Fødevareministeriet
Naturstyrelsen

Yderligere oplysninger:
Pressemedarbejder Mariam Mosen, Miljøministeriet, tlf.: 40 85 92 11, e-mail: marmo@mim.dk
Kontorchef Johan Husfeldt, Naturstyrelsen, tlf: 72 54 48 22, e-mail: johus@nst.dk

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-12 21:19

Vil det sige, at små 85.000 medlemmer af DJ i årevis har betalt en mindre formue i kontingenter - for absolut ingenting??? Eller har Ole Roed ikke været voksen nok til opgaven??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-12 21:23

Det skal jeg såmænd fortælle dig. Siger navnet Ida Auken dig noget ? Kællingen er forøvrigt jagtmodstander. Dvs. alt hvad der hedder jagt og fiskeri er ikke politiske korrekte hobbyer.
Men lange dyretranporter af svin, heste og køer, samt halalslagtninger, det er politiske korrekte øvelser.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-04-12 22:14

Jamen, så må der squda lægges pres på konen. Det kan ikke være rigtigt, at hun plejer sine dæmoner på denne usmagelige måde. Hvad med at foræle hende en håndfuld fasaner - eller agerhøns? ØH! Måske er det bedst at overrække hende fem frosne fugle - i renset stand. Derudover siger navnet Auken mig en del. For Satan da.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-04-12 23:30

Ja, lad os forære hende en håndfuld fasaner - goldfasaner

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-04-12 08:46

"Vil det sige, at små 85.000 medlemmer af DJ i årevis har betalt en mindre formue i kontingenter - for absolut ingenting??? Eller har Ole Roed ikke været voksen nok til opgaven??"

Nu skal du være rimelig, Tonganeser ! De mange medlemmer af DJ har skam fået mulighed for at begave den halve verden med støtte og en del af eliten har desuden været på jagter i udlandet for de flestes penge !!!
Samtidig har diverse pauseklovner som Balledoof været festlige indslag med tilsvining af seriøse jægere på DJs eget forum, næsten helt uden indblanding fra ledelsens side.
Den tilsidesættelse du mener er foregået, kan vel undskyldes med, at ministerens afdøde onkel Lange Svend, var en god bekendt og ven med en kreativ bannerfører indenfor organisationen, kaldet bb1. Det har måske været for meget for ministeren ? Egentlig en tiltalende tanke, men alligevel ikke !!
Naturligvis skal de jagtlige organisationer være med omkring bordet i GF - men det kræver at jagt-
organisationerne er synliggjorte på seriøs vis og ikke, som for DJs vedkommende, lader sig repræsentere af løgnere og sjovere som ing. Balledoof

ØV4
Multi-X²

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 300 point
Dato : 24-04-12 11:19

Desværre ligger landet sådant, at formanden for DJ ikke har nogen som helst fornemmelse for bredden, han er af den stålsatte mening, at kun han alene har retten til at formidle politik og ingen andre.
Når der befinder sig en levebrødsformand, som har sadt sig tungt i stolen og har sørget for, at omgive sig med nikkedukker på de adminstrative pladser på Højnæsvej, ja så sker sådant noget gang på gang.
Han udtaler, at sålænge vi er med i friluftrådet, er det vældig fint for ham, han fatter overhovedet ikke, at det hele begynder ved græsrodsbevægelserne, hvad dette forum på alle måder er.
Dette forum kan højst sandsynligt være et vægtigt bedømmelses grundlag, for fremtidens muligheder for alle natur brugere, men her er levebrødsformanden af en hel anden mening.
Konfronteret slår han det i vanlig stil hænd med, at han har helt styr på politikken, det er vist kun hans private nepotisme politik han har styr på, og her er der vist fremragende takter.

Der kommer ingen forklaring på hvad han vil gøre i fremtiden, om der er eller bliver forsøgt at komme med i dette forum, trods alt skal vi bidrage med udryddelse af mårhunden, det står i teksten, det må vel være en jæger opgave skulle man tro, eller skal det være et statsligt ansat skydehold måske.

Vi burde lave fælles fodslaw med sports/fritidsfiskerne, her de har ca 660.000 medlemmer med os er vi ca 820.000 stemme berettiget, det ville runge lidt mere i broen med fælles trim her.
Sålænge der sider en levebrødsformand som rager alt til sig, ser det sort ud.

Når man ser f.eks. sportsfiskerne hjemmeside og dens funktions duelighed og indhold, er det et tydeligt pang dang til, hvad betonformanden harn præsteret de sidste 6 år, sammen med tosse væbner Balleskrigeren og Canon 66609 Tægen´s fortræffelige fotografiske evener, som han fremhæver som uovertruffne, det siger sgu lidt om leveformandens kvalitets sans.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-12 17:35

Jeg modtog - her i eftermiddag, en mail fra en god kammerat, der var så venlig at sakse et indlæg fra DJ-debatten.
Indlægget er forfattet af Claus Pedersen, og jeg synes lige, at jeg vil dele dette herlige indlæg med Jer.

Citat
Claus Pedersen, Gredstedbro - 21-04-2012 10:18
Når Ole ikke kan svarer præcis på hvorfor vi ikke er med i Grønt Fremdriftsforum, og det også er kommet bag på ham, hvorfor vi ikke naturligt er indbudt, og de andre kører uden om os, så skal jeg fortælle jer det.

Kristian Raunkjær formåede ikke i hans tid og få DJ placeret rigtig ved de andre grønne organisationer og DJ kører desværre i dag videre med samme forældet fremadrettet jagtpolitik, hvor DJ ikke bliver opfattet som en naturlig SÆRIØS MEDSPILLER PÅ DEN NATURPOLITSTE SCENE:-(

DJ kører med en forældet jagtpolitik, hvor DJ IKKE vil fremkomme med ønsker og være nok medspiller til flere jagtfrie områder. At DJ ikke vil give nogle jagtfrie zoner til gavn for vildtet – blot altid at sige ”nej” til forandringer fører ingen steder hen og giver ikke anledning til, at vi høster respekt hos andre grønne organisationer. Det fører i øvrigt heller ikke til nogen samhørighed i forhold til det fælles mål, hverken hos dem eller os, nemlig at bevare naturen bæredygtig fremadrettet........

Vi skal selvfølgelig IKKE bare give og DET ER MEGET VIGTIG, men få tilrettet alle de steder hvor andre grønne organisationer og myndigheder har slået de jagtfrie streger for os.

Vi jæger i DJ vil desværre ikke imødekomme nok fælles samarbejde med de andre grønne organisationer, og hvor DJ i dag ikke beviser vi kan forvalte Natur- og jagtpolitik hurtig nok ud i til de rette indstanser, DERFOR ER VI IKKE MEDSPILLER I DANSK NATURPOLITIK:-( og dette er IKKE GODT NOK, når vi skriver 2012, at vi ikke har fået os positioneret som en sådan medspiller,som i sidste ende er MEST formanden, men også alle hans soldater, dig og mig, for DJ´s opgave at opdyrke:-(

Det tager rigtige, rigtige mange år og opbygge et sådant tillidsforhold, at vi bliver naturligt indbudt til en sådan forum. Det er ikke kun i toppen af DJ den er gal med, det er desværre ud i alle grenene i DJ, der sidder desværre for mange ”havenisser” der er ¾ gennem livet, der kører med samme forældet jagtpolitik, vi vil ha, ha, ha og ikke give noget for så bliver vi surre. VI VIL SELV!

Et andet MEGET stort problem er at mange i DJ bruger desværre alt for meget tid/kræfter på og bekrige og slås med hinanden, end at ligge kræfterne de rigtige steder, i stedet for SAMMEN at ligge kræfterne, da sammen er alle i DJ stærkest.

Det er den kurs vi skal ligge for øje, og den kurs SKAL følges og vendes, hvis ikke, bliver det useriøst som nu og henter ikke meget samhørighed med de andre aktøre på den grønne naturscene.

Vi skal kikke meget indad på strukturen i DJ, og vi skal have en ny fremadrettet intelligent jagtpolitik. Der skal sås rigtige mange frø lokalt, ud i alle afkroge i DK, og vi skal vente og hjælpe/pleje dem til og komme rigtig godt op.

Jeg VED der er kræfter på vej i DJ, som mig der er halvvejs gennem livet, min generation vil forhåbentlig kunne vende denne onde cirkel i DJ;-), det tager mange år og opbygge, og vi skal i DJ have fat i de unge kræfter som skal lærer af de ”gamle”. I er nød til og give jeres viden vider nu, bare ikke jeres forældet jagtpolitik, og det er lige NU vi skal i gang ikke i morgen. I skal inddrage de unge i jagtpolitik fra bunden, herfra for vi nogle stærke kræfter i DJ også i fremtiden, vi er nødt til og kikke længer frem og få de rette personer lært op helt fra bunden, det kan de andre grønne organisationer, her er vi en generation bagefter i DJ, derfor er vi også bagude og ikke indbudt i Grønt Fremdriftsforum!

Jeg TØR godt sige det på DJ´s forum og håber det komme ud i alle krogene i DJ, da jeg håber der er mange der kan følge og griber mine idéer.

Jeg vil gerne henvise til hvad man skal gøre lokalt, ved mine spørgsmål til Ole på formands bloggen om netop, hvordan DJ skal placere sig lokalt i Vadehavet, som er min hjemmebane:-), det skal selvfølgelig udbredes over hele DK:-)

Jeg vil gerne have modsvar eller tilkendegivelser, da dette er meget vigtig for DJ´s fremtid, de store officer og generalen for DJ må meget gerne kommatere?

hvis i tør;-)

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-04-12 12:45

Hej Tonganeser, der er vel forhåbentlig stadig liv i dig??

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-12 14:08

alvautomatiske våben:
Jægerforbundet fik medhold
I løbet af de senere år har flere af Danmarks Jægerforbunds medlemmer oplevet, at det er blevet umuligt at få tilladelse til halvautomatiske rifler til enten jagt i udlandet eller rågeregulering her i Danmark, selvom der i bekendtgørelserne står, at ”Våbentilladelse kan under særlige omstændigheder gives til halvautomatiske rifler.”

Særlige omstændigheder har tidligere været tolket som f.eks. jagt i udlandet, hvor halvautomatiske rifler er tilladt. Endvidere står der i en anden bekendtgørelse: ”Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at der ved regulering efter stk. 2, kan anvendes salonrifler, der kan indeholde mere end 2 patroner, herunder halvautomatiske salonrifler.”

Politiet har begrundet afslagene med, at jagt i udlandet i sig selv ikke er en særlig omstændighed, ligesom ejere af halvautomatiske salonrifler ikke har kunnet få fornyet deres våbentilladelse, hvis den er udløbet på et tidspunkt, hvor de ikke har en reguleringstilladelse til råger, dvs. uden for tidsrummet 1. april til 15. juni.

Danmarks Jægerforbund har derfor kontaktet Justitsministeriet og klaget over, at politiet har anlagt en ny og hårdere administrativ forvaltning i forhold til halvautomatiske våben, langt ud over hvad der er rimeligt og lovmedholdeligt.

Justitsministeriet har holdt møde med Rigspolitiet om dette emne og har telefonisk (og med efterfølgende notat om samtalen) oplyst Danmarks Jægerforbunds formand, Ole Roed Jakobsen, følgende: Samtlige politikredse er i januar 2012 blevet informeret om, at tilladelse til halvautomatiske rifler til jagt gives i henhold til våbencirkulærets § 19, stk. 3, og cirkulæreskrivelse nr. 9684 af 12. juli 2004 om våbencirkulærets § 19, stk. 3 (halvautomatiske rifler), hvorefter der kan gives tilladelse til halvautomatiske rifler til jagt, såfremt betingelserne i cirkulæreskrivelsen er opfyldt. Dermed skulle der igen være mulighed for at få tilladelse til halvautomatiske rifler til jagt i udlandet.

Justitsministeriet drøftede også problematikken omkring fornyelse af våbentilladelser til halvautomatiske salonrifler til rågeregulering med Rigspolitiet. Politiet oplyste, at de har kontaktet flere politikredse, som har oplyst, at det i praksis ikke giver anledning til problemer at forny våbentilladelserne uden for reguleringssæsonen.

Endelig oplyste Justitsministeriet Ole Roed Jakobsen om, at afgørelser truffet af politikredsene kan påklages til Rigspolitiet, hvis Danmarks Jægerforbunds medlemmer fortsat oplever problemer med at få tilladelser til halvautomatiske våben, selvom de lever op til kravene.

– Det er positivt at opleve, at Justitsministeriet giver os medhold i, at politikredsene ikke bare selv kan stramme våbenlovgivningen langt ud over rimelighedens grænser. Det er fuldstændigt uholdbart, at der er forskellig administrativ praksis i forbindelse med f.eks. våbentilladelser i de forskellige politikredse, sådan at hvad der kan lade sig gøre i én politikreds er fuldstændigt umuligt i en anden. Nu kommer der ensartede regler i alle politikredsene, og hvis man stadig får afslag, selvom man opfylder betingelserne, så er man velkommen til at kontakte Danmarks Jægerforbund. Så skal vi nok følge op på sagen over for Justitsministeriet og Rigspolitiet, siger Ole Roed Jakobsen.

Ovenstående har jeg lige modtaget fra min formand. Så har medlemmerne da fået lidt for kronerne. Surt for de, som har afleveret skyderne på politistationen.

Jo, jeg har det såmænd fint, men har ondt i r..... Derfor har jeg sovet elendigt i nat, og stod først på klokken 13.30. Satans, som hæmorider kan ødelægge ens liv. Men nu ligner mit r..... det jeg havde som 25-årig - smukt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-12 14:09

Og min formand hedder Jimmy - ikke Ole.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-04-12 22:24

Tak for svaret betterwisser.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-04-12 16:10

Tak for poings og god week-end
Til dig, dine og dit.
Lad nu være med at løbe med høje hælspark, så du rammer rumpetten))))

Mvbh
BW