/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TRACK ADFORM
Fra : kivi
Vist : 5157 gange
100 point
Dato : 23-04-12 16:21

ER DER NOGEN SOM KAN GIVE EN FORKLARING PÅ HVAD TRACK ADFORM .NET ER FOR EN KARL LIGE MEGET HVOR MEGET JEG SLETTER OG SØGER PÅ PCÉN SÅ GÅR DER IKKE SÅ LANG TID SÅ ER DER IGEN DEN KOMMER MEST FREM NÅR JEG VIL DOWNLOADE ELLER NÅR JEG VIL LÆSE NOGET PÅ KANDU JEG HAR SØGT PÅ GOOGLE MEN SYNES IKKE AT JEG KAN FINDE NOGET OM DEN

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-04-12 16:43
Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-04-12 16:44

OG SLÅ SÅ LIGE CAPS LOCK FRA!

Tak for venligheden

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-04-12 16:56

Hukommelsen er åbenbart heller ikke hvad den har været, du fik jo svar på det samme spørgsmål tidligere i dette forum den 13. april...

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=161505

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-04-12 16:56

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-04-12 17:48

ja jeg har spurgt om det før men synes ikke at jeg fik det rigtige svar på hvad det er for en karl

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-04-12 17:50

Du UNDGÅR aldrig cokies, lev med det, eller smid internettet UD

Bortset fra det, kan jeg ikke forstå at du er så bange for dem.....
Men vil du ikke have andre (muligvis) ser hvad du skriver så brug dette program
http://download.cnet.com/KeyScrambler-Personal/3000-2144_4-10571274.html

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-04-12 18:01

jeg er ikke bange for cokies men det irritere mig at den hele tiden dukker op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-12 18:39

Hvad mener du med "dukker op"

cookies dukker ikke op - enten accepterer du dem eller også gør du ikke....

Gør du det IKKE risikerer du at der er flere sider du ikke kan komme ind på....

Så valget er dit....

DE SKADER IKKE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-12 02:40

Har du endnu ikke fået blokeret for tredie part cookies? Det blev anbefalet i et tidligere spørgsmål og kan holde mange af disse tracking cookies ude, hvis du helt vil undgå disse "småkager" så brug tilføjelsen Ghostery i din browser:
http://www.ghostery.com/download
tracking cookies skader i almindelighed ikke men de sporer din færden på internettet, hvad så bagmændene vil bruge disse oplysninger til kan vi kun gætte på, sikkert reklamer og lignende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-12 02:43

Citat
ELLER NÅR JEG VIL LÆSE NOGET PÅ KANDU
Track Adform kommer ikke fra Kandu, her på siden er kun Google Adsense og Google Analytics og så Facebook Connect, den sidste er ikke en småkage men alligevel godt at få blokeret

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-04-12 07:50

tak for alle svar men jeg har ikke fået et klart svar på hvad gør/laver den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-12 08:38

Jo du har - blot læser du det åbenbart IKKE....

Den sørger for at "læse" din færden på nettet så der kan laves reklamer der lige præcis passer til den gruppe du nu hører til....

Derfor får du f.eks. heller ikke sexreklamer med mindre du besøger den slags sider....

Du får heller ikke spillereklamer med mindre du besøger den slags...

SPAM modtager du kun hvis du har opgivet din mailadresse på sider der ikke hører under dansk lovgivning.

Og det behøver blot at være EEN GANG - så kører møllen

Reklamer kan du sagtens modtage fra danske sider - men det kræver du enten har godkendt det eller du ikke har afmeldt f.eks. et "nyhedsbrev eller tilbud" som de oftest kalder det - det lyder "pænere"

Det er vigtigt for reklamefolkene at vide HVAD du interesserer dig for - der er jo ingen ide i at sende dig reklamer for svinekød hvis du bor i Irak - det sælger IKKE....

Det er vigtigt for reklamerne at de bliver vist på netop de sider der bliver besøgt....

Der er ingen ide i at vise Ferrari-reklamer på din private hjemmeside - det sælger IKKE...

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-12 08:49

http://www.find-domains.org/domain/track.adform.net
Citat
hvad gør/laver den

Den indsamler oplysninger om personers færden på nettet
til senere brug i diverse reklame/ kampagner/
f.ks hvis du er på en side fra usa, så dukker der pludselig en masse Danske reklamer op?
Og så tænker man hvor fa___ ved de fra. at jeg kommer fra DK
og at jeg sidst har besøgt Silvan for at købe en bøtte maling
de kommer nemlig (tilt ider) med en masse gode tilbud på samme/ kategori
Næsten alle Danske sider bruger den form for EKSTRA salg
går du ind på en side og søger, kommer der til tider en masse (lort med)
prøv at læg mærke til hvad du sidst har søgt på = på de forskellige hjemmesider
disse søgninger kommer til tider op i andre webshop´s

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-04-12 09:15

jeg tror jeg har fundet ud af hvor jeg får den , det er når jeg går ind på messenger så kommer den frem

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-04-12 09:34

Bill Gates - hvem skulle også tro at han samlede på oplysninger

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 25-04-12 16:17

Tak for svaret nomore.