/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Komme på trådløst net
Fra : k_m_s
Vist : 5784 gange
300 point
Dato : 22-04-12 19:47

Hej

Sider lige nu og kan ikke komme på det trådløse net på konens arbejde. med hendes nye pc. windows 7.

Den kommer ud og siger "Trådløs netværksforbindelse" har ikke en gyldig IP-konfiguration.
og under den trådløse netværksforbindelse "Begrænset adgang"

Jeg har prøvet i dos promt med ipconfig /release og ipconfig /renew uden held

Jeg kan godt komme på med min egen pc som altid.

Please hælp.
Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-12 19:51

Det sidst benyttede net forsøges altid, hvis du er ude så vil Windows forsøge at bruge hjemme netværket - og omvendt, højreklik på net ikonen nede ved uret og klik på:
vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på det ønskede net og log på

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-04-12 19:57

Jeg har valgt det netværk der er på fruens arb og tastet det tilhørende password.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-04-12 20:04

Derhjemme kom jeg problemfrit på det trådløse net.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-12 20:05

Windows lever sit eget liv.

Der er 2 muligheder.

Fjern netværkkort (højreklik) i "enhedshåndtering" - når det er fjernet kan du vælge "søg hardwareændringer" (i menulinje), så kommer du af med gammel IP konfiguration.
Herefter går du på tilføj netværk på ikonet nederst til højre på startlinjen.

Alternativt kan du gå i administerer netværksforbindelse og fjerne "konens netværk" og tilføje det igen. (Jeg tvivler dog på at den metode virker)

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-12 20:09

Umiddelbart lyder det til at Win 7 har lavet en Fast - ip-adresse på hjemmenetværk, som den ikke kan få frigivet på "hendes arbejde".

Hvis man skal gå på opdagelse i dette skal du vælge Kør - > CMD -> IPCONFIG /ALL

Men jeg ved ikke om man bliver klogere af dette....

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-04-12 20:21

NU gider jeg ikke mere for i dag. ØV.
Tak for hjælpen til nu

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-12 20:38

Der er en mulighed mere, kan det tænkes at der er lavet MAC filter på routeren, på "fruens arbejde"?

Det er værd at tjekke routerens opsætning.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-04-12 08:55

Svaret ligger da lige her, i den meddelse du får.
Citat
"Trådløs netværksforbindelse" har ikke en gyldig IP-konfiguration"

Du skal lige gå ind i netværk og delingscenter, vælge "Rediger indstillinger for netværkskort", højreklikke på det trådløse netværkskort, vælge Egenskaber og så finde TCP/IPv4 og dobbeltklikke på den. Derinde skal du sikre dig at der automatisk hentes IP-adresser og DNS-adresser.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-04-12 12:47

Ja nu får jeg jo nok hug, men jeg prøver.

Efter jeg fjernede det trådløse net kort og instalerede det igen og skulle taste password til netværket kom den ud og sagde "mulig uoverensstemmende sikkerhedsnøgle til netværket"

HVORFOR siger den "mulig" enten er det vel det rigtige password eller ikke?

Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-04-12 13:00

Hvad køre din router med B, G eller N og hvad køre dit netkort med?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-04-12 13:38

Jeg sidder nu med min pc som fint går på nettet og konens som ikke vil.

Jeg har højreklikket på konens netværkskort og der hentes automatisk IP-adresser og DNS-serveradresser.

Begge maskiner er acer. mit netværkskort hedder Atheros AR5B91 og fruens Atheros AR5B125.

Jeg har sammenlignet indstillinger for de to netværkskort og de er ens.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-04-12 13:50

Når jeg kigger på "Detaljer om netværksforbindelsen" står der på min IPv4-adresse 192,,,
på fruens står der ikke noget om en IPv4-adresse (en masse andet IPV-4-undernetmaske o.sv.) men der står Automatisk konfiguration... 169.....

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-04-12 13:53

Skal jeg ind og sætte en IPv4-adresse op (hvis ja hvordan gør jeg det?) og skal den stå til det samme som min.

Jeg er lidt på dybt vand lige nu

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 23-04-12 14:20

Hvor har du kigget henne, hvor du ser IPv4? Er det i Kommando prompten, som du kalder DOS prompt? Eller er det i egenskaber for netværkskortet?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-04-12 14:32

Det er er i egenskaber for netværkskortet.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 23-04-12 14:49

Tak for svaret webnoob.

Forkert password

Men så er det rigtigt at hvis passwordet man taster "næsten" er rigtig så kommer den ikke ud og siger det er forkert.

Tak for jeres tid til ingen verdens nytte.

Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-04-12 14:50

Mangler den som jeg har markeret?
http://peecee.dk/upload/view/363282

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-04-12 14:51

Jamen det var da kanon, eller. Godt du fik det til at virker.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen