/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lidt netværks halløj
Fra : Footprint
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 22-04-12 17:39

Jeg har en computer jeg skal have fjernadministreret fra flere brugere! Den computer der skal fjernadministreres skal ikke bruges til meget andet end at afvikle et powerpoint show eller lignende.
Jeg har ind til nu brugt TeamViewer men er ikke helt tilfreds! Når man har startet powerpointet og efterfølgende logger af computeren, kommer der et popup der siger at ”sessionen er afsluttet” det er jo ikke smart når der nu kører et powerpoint på computeren..
Er der nogle som har en ide til hvordan jeg fixer det?? evt. ved hjælp af et andet program!

Et andet problem er at på den computer der skal afvikle powerpoint er at der ligger en disk som jeg gerne vil have adgang til uanset hvor jeg er i verden. Således at hvis jeg går ind under denne computer, står den disk som et drev bogstav (f.eks. Q-drev) jeg kan dobbeltklikke på som var det en harddisk i min egen computer. Hvordan kan jeg løse det og kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-12 18:45

Umiddelbart er et forslag at sætte den op til at køre som server med en fast IP adresse.
Så kan du afvikle dine Powepoint show via en hjemmeside.
Du kan nå din Harddiske via ftp://dit-jemmeside-navn.dk eller ligende.

Når du laver en remote desktop løsning eller fjernbetjenng, får du åbnet for at dine brugere laver rod på din PC. Hvis de kun har adgang til en hjemmeside, er det begrænser hvormeget der kan gå galt.

Men lad endelig spørgsmål stå åbent, der er masser her der har gode idéer...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-04-12 20:53

Citat
Således at hvis jeg går ind under denne computer, står den disk som et drev bogstav (f.eks. Q-drev)

http://www.dvdfab.com/virtual_drive.htm
Ligger som et drev, du kan have op til 18 drev
Meget nemt at bruge
http://www.gratisimage.dk/image-4247_4F9453D2.jpg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-04-12 08:48

Hvorfor bruger du ikke bare teamviewer host.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 17:28

Er problemet blevet løst?