/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mobilt bredbånd i Spanien
Fra : klanger
Vist : 1837 gange
100 point
Dato : 22-04-12 15:43

Rejser en del til Spanien, og kender jo alle de prsier vi skal betale hvis vi benytter vores danske mobile bredbånd dernede.

Vil høre om der er en herinde der ved om der er et selskab i Spanien der kunne tænkes at have et pris fornuftigt mobil bredbånd.

F.eks et abonement hvor der ikke er månedlige betalinger, men sådan at jeg kunne bruge SIM kortet hver gang jeg er dernede, og det ikke koster en formue medens det er "ubrugt" her i DK..?

Jeg har Google't rundt og får ikke ret meget ud af dette.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-12 16:28

Du skal være ret god til spansk for at få noget ud af at google rundt i junglen.

Det bedste du kan gøre er i Spanien at gå til en forhandler og købe et taletidskor med data af ham.

Du kan formenlig få et par gigabyte for en 15 Euro.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-12 17:15

Ja du skal ind og have en lokal forbindelse, med et lokalt SIM kort, at bruge dansk SIM kort er alt alt for dyrt.
Hvis der er et Hot-Spot i nærheden, så var det måske løsningen.

Det samme gælder almindeligt mobiltelefoni.

Kommentar
Fra : altmuligmand01

Dato : 22-04-12 18:50

Prøv på hjemmesiden www.vodafone.es. Jeg har lige været der og for mig ser det ud til at du kan få en løsning for 19,95 euro pr. md.

m.v.h.

altmuligmand01

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-12 19:08

Der er også denne anderledes måde, at surfe på internettet.
http://maps.fon.com/
Jeg hørte om det for mange år siden, men har ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 22-04-12 22:55

I et tidligere indlæg var der en der har givet dette link:

http://www.youtube.com/watch?v=3lNqqryPBNU

har dog ikke fået det afprøvet endnu, men det skal jeg så sandeligt.

lovligt og gratis :)

god fornøjelse og giv lige en tilbage melding om linket hvis du afprøver det :)
mvh.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 23-04-12 17:37

Hej til jer alle.

Jeg havde netop selv fundet det link http://www.youtube.com/watch?v=3lNqqryPBNU
som "stjerneboern" netop har skrevet om.

Nu er det installeret på PC samt IPhone, og så må vi se når jeg får det afprøvet i uge 18/19 om det virker...

Tak indtil videre til jer alle.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-12 19:39

Altså Vista eller win 7 finder også Accesspoint i nærheden, og der står så om det er sikret.
Det kaldes usikkert når der er åben adgang, dog er der nogle netværk som vil have betaling inden der er videre adgang til det store internet.
Jeg har også en trådløs USB Adapter og 5 mtr. USB forlængerkabel med.