/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gamle gasapperater på 4 ben til bygas.
Fra : kai-d
Vist : 915 gange
300 point
Dato : 22-04-12 15:37

Til udekøkken har jeg erhvervet et par gamle gas-apperater på 4 ben til bygas.
Spørgsmålet er nu om disse gamle gygas-apperater overhovedet kan komme til at virke på flaskegas, prøver lige at høre her inden jeg forsøger?

Mange tak for svar

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-12 16:02

Forsøg ikke. Det kan kun gå galt. Der skal andre dyser i.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-04-12 20:55

Prøv hos en autoriseret gasmester, om du kan få nye dyser (til bygas 1½-2 mm dyse, til flaskegas omkring 0,2 mm dyse.)

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 300 point
Dato : 22-04-12 22:31

pbp_et er inde på det helt rigtige - det er KUN et spørgsmål om de rigtige dyser, her kommer så også ind i billedet om du vil bruge en 11 kg med lavtryksregulator, eller en større gasflaske med højtryksregulator -
mit bedste råd er: snak med din lokale Gas - og vandmester og få de nøjagtige data på den størrelse dyse du skal anvende - måske har han noget liggende, men det KAN omstilles til flaskegas uden de store problemer ...
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 23-04-12 15:04

Takker rigtigt mange gange alle for indlæg.
Mvh. Kai.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 23-04-12 15:06

Tak for svaret bennymanden.
Mvh. Kai.