/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Parasonic tv årgang 2002
Fra : supersine669
Vist : 624 gange
300 point
Dato : 21-04-12 18:28

Hejsa

Jeg købte en alm tv år 2002.

Forærede tv til en veninde, incl fjernbetjening.

Desværre kan hun ikke instille programmerne, og jeg har ikke papirerne.

Har prøvet at google, men uden resultat.

Hvad gør jeg/vi?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 310 point
Dato : 21-04-12 18:49

klik på menu, og autosøgning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-12 18:59

Sikker på det overhovedet kan modtage noget...

Uden digitaltuner (løs eller indbygget) er der kun genbrugspladsen tilbage....

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-04-12 19:09

Din veninde skal have en digital modtagerbox til MPEG4 ved siden af TVkassen med et SCART-kabel mellem. Så ordnes det meste med digitalboxens fjernbetjening. Digitalboxen skal have signal fra en UHF-antenne.
vh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-12 22:45

Hvis din veninde er på et fællesantenne system , som også seneder som gammeldags analoge tv kanaler, kan hun umiddelbart bruge det.

Manalerne findes ved fjernbetjeningens meny og underindstilling.

Hvis hun har en anden slags fællesantenne, eller egen antenne, så skal hun have er digitalmodtagerbox, som passer til den slags hun har. Spørg leverandøren.

Mellem box og et panasonic bruges et HDMI kabel, som giver bedre billeder en det gammeldags scart.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-04-12 12:53

En flimmerkasse fra 2002 har ikke HDMI-indgang men SCART-tilslutning.

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 25-04-12 11:30

Tak for svaret Teil.