/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Skomager Wiegand i Horsens 1878
Fra : wanky
Vist : 962 gange
100 point
Dato : 21-04-12 18:24

Josephine Elisabeth Wiegand blev født i Horsens, Vor Frelser, 2 apr 1878. Forældre: Skomager Johan Joseph Wiegand og hustru Ludovica Marie Caroline Jensen.
Jeg søger data for forældrene og gerne aner til disse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-04-12 19:10

Har du set denne:

Skanderborg, Nim, Horsens Købstad, Horsens Købstad, Farvergade 10, forhus, stuen, matrikkelnummer 86, 1, FT-1880, C9993
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Johan Josef Wigand   37    Gift   Husfader. Skomager      Kurhausen
Ludovika Marie Karoline Wigand   30    Gift   Hans Kone      Horsens
Josef Johan Wigand   8    Ugift   Deres Barn      Horsens
Ane Marie Wigand   6    Ugift   Deres Barn      Horsens
August Wigand   4    Ugift   Deres Barn      Horsens
Josefine Elisabeth Wigand   1    Ugift   Deres Barn      Horsens

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-04-12 19:15

og denne:

Skanderborg, Nim, Horsens Købstad, Mælketorvet No 299, et Hus, 236, F2, FT-1850, C9812
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Anders Jensen   38    Gift      Dagleier, Huusfader   Bjerre Sogn, Weile Amt
Hansine Laursen   34    Gift      hans Kone   Uth Sogn, Weile Amt
Maren Jensen   4    Ugift      Deres Børn   Do Sogn, Do Amt [ Uth Sogn, Weile Amt]
Ludevika Jensen   1    Ugift      Deres Børn   Horsens

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 21-04-12 19:34

Tak Vith det hjælper mig på vej! Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu ??

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-04-12 19:59

Ja, lad da endelig spørgsmålet blive stående - vi er jo ikke færdige endnu.

Du finder Ludovikas fødsel her:
AO KB 1847-1852 Horsens Vor Frelser opslag 72 nr 42

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-04-12 20:33

Ved Ludovikas fødsel er hendes mor angivet som Claudiane Kirstine Lauritsen, og det kan være hendes fødsel her:

AO KB 1814-1929 Uth, Bjerre, Vejle opslag 29 nr 10

Og så er der denne

Vejle, Bjerre, Uth, Uth Skoledistrict a Uth Bye, en Gaard, 1, FT-1834, C0530
________________________________________
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Rasmus Christensen   29    Gift      Gaardmand
Kirsten Hansdatter   28    Gift      hans Kone
Ane Margrethe Rasmusdatter   2    Ugift      deres Barn
Christen Andersen   67    Gift      Inderste og Aftægtsmand
Ane Nielsdatter   73    Gift      hans Kone
Søren Christensen   19    Ugift      Tjenestefolk
Maren Christensdatter   42    Ugift      Tjenestefolk
Grethe Sørensdatter   22    Ugift      Tjenestefolk
Claudine Laursdatter   18    Ugift      Tjenestefolk

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-04-12 20:40

CLAUDIANE KIRSTINE LAURITZDR
Spouse: ANDERS JENSEN
Marriage: 02 JUL 1848    Uth, Vejle, Denmark

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-12 20:48

Du finder deres vielse AO KB 1829-1852 Uth, Bjerre, Vejle opslag 156, hvor der er yderligere oplysninger.

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 22-04-12 00:05

Tak for informationerne Vieth. Det har hjulpet mig meget. Nu kom jeg 6 generationer tilbage fra børnebørnene.
Nu vil jeg lede efter yderligere oplysninger om skomager Wiegand. (Han er jo nok død i Horsens).

Godkendelse af svar
Fra : wanky

Dato : 22-04-12 17:30

Tak for svaret vith. Jeg har nu hentet yderligere oplysninger ud fra dine henvisninger. Flot arbejde.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-04-12 18:25

Selv tak - og rigtig god anejagt

Forresten - i min søgen stødte jeg på et par billeder fra skomagermesterforeningen. Måske har byarkivet oplysninger om, hvem der er på billederne. Det ku' da være sjovt, hvis din Wiegand var med.

http://www.institutioner.horsenskom.dk/Byarkivet/Historie/Foreningshistorie/Skomagermesterforeningen.aspx