/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hr. Møller & mediedækningen.
Fra : Cimbombom
Vist : 883 gange
50 point
Dato : 21-04-12 16:44

Davs.

Syntes i at de danske medier, overdriver dækningen af Mærsk død. Eller er det en passende mængde, sendetid / omtale. Som han har fået.

Jeg har lige set at, DR har sat et ikon af ham op på deres skærm. Hvor der står 1913-2012.
Tv-2 har filmet begravelsen fra en helikopter.

Jeg ved godt at han havde mange skibe. Og byggede et teater bygning til det danske folk.
Men det er jo ikke en statsminister der er død.
Jeg syntes at, de bare skal begrave ham uden at gøre et Tv-Show ud af det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-12 16:51

Citat
Syntes i at de danske medier, overdriver dækningen af Mærsk død

Ja lad da manden hvile i fred!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-12 17:06

Han var den største erhvervsmand vi nogne sinde har har haft i DK, og har betydet mere end en statsminister nogen sinde kommer til.

Han har gjort det rigtig godt, og har givet meget til landet, så jeg synes det er ok, at det bliver vist i tv - selv om jeg nu ikke selv har fulgt med.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 17:06

Sad lige og så et par minutter = man skulle sgu tro han var KONGELIG
Men bevares, han har da spyttet et par kroner i Statskassen
så lad ham da få et eftermæle - på TV

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-04-12 17:29

Citat
Men det er jo ikke en statsminister der er død.

Næh....han har været noget mere betydningsfuld,end en statsminister.

Nå det er sagt,kan jeg heller ikke li`dette mediacircus.... men det er jo ikke Hr. Møllers skyld.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-04-12 17:37

jeg syntes han har gjort meget godt for DK, og er i mine øjne mere værd end en statsminister, Hr. Møller vidste vi hvor vi havde, det ved man aldrig med en statsminister.

Han havde et stort firma med mange udløbere, og har dermed også givet mange arbejdspladser til landet, samt goodvil ude i den store verden.

Så lad den æres som æres bør. Og lad det være mindet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-04-12 17:46

Ja han har gjort det godt...også for sig selv.
Men nok er nok.
Manden blev 98 år ...såååå fred være med ham.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-12 17:50

Jeg er ligeglad, slukker bare for fjernsynet.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 21-04-12 18:08

Citat
Men bevares, han har da spyttet et par kroner i Statskassen
så lad ham da få et eftermæle - på TV
'

Ja og det ser ud som om der kommer mange milliarder i statskassen nu.

Hans datter har arvet biksen efter Mærsk.

Citat
[B]Boafgift (arveafgift)

Boafgift kaldes også arveafgift. Det er en afgift, som du skal betale til staten, når du arver.

Afgiften afhænger af den arv, afdøde har efterladt sig og af, hvordan du er i familie med vedkommende:

ægtefæller og registrerede partnere skal ikke betale boafgift
den nærmeste familie skal betale 15 pct. i boafgift for den del af arven, der er større end 264.100 kr. (2012)
alle andre skal også betale 15 pct. i boafgift for den del af arven, der er over 264.100 kr. (2012) og desuden betale 25 pct. af hele arven efter at 15 pct. afgiften er trukket fra.
[/B]

https://www.borger.dk/Emner/oekonomi-skat-su/Skat/gaver-og-arv/Sider/arveregler-og-afgifter.aspx?#RichHtmlField2Bookmark0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-12 18:12

Citat
Hr. Møller & mediedækningen

Du må virkelig have et kedeligt liv siden din største udfordring er at stille et sådant spørgsmål på Kandu

Hvorfor overhovedet spørge om "vores" mening - er den ikke lidt underordnet i denne sammenhæng

Eller skal vi "demonstrere" i dagens anledning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-12 18:14

Mærsk betaler samlet 31 milliarder i skat og afgifter verden over om året........nok mere end alle politikere tilsammen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-12 18:34

Alene Danmarks andel som søfartsnation er et rimelig godt bevis på hvor meget Mærsk har haft af indflydelse. Når der ude i verden står ens navn på hver 4. container, så er man betydningsfuld, færdig bum.

Mærsk Mc-Kinney Møller var måske ikke en mand der ændrede vores samfund, men han var en mand, der ved sin store indsats var med til at gøre vores nuværende samfund muligt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-04-12 18:47

Citat
Du må virkelig have et kedeligt liv siden din største udfordring er at stille et sådant spørgsmål på Kandu

Når man husker Cimbombom`s politiske farvevalg,er der ingen grund til forundring.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-04-12 18:49

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-04-12 18:49

Citat:
Jeg ved godt at han havde mange skibe. Og byggede et teater bygning til det danske folk.

Og en hel del mere:

A.P. Møller – Mærsk Gruppen omfatter ca. 1.100 selskaber fordelt på nedenstående forretningsområder[5]:
Containerskbsfart og relaterede aktiviteter
Mærsk Line, Safmarine og MMC - Global containertransport
Container Inland services - Indlandstransport, fremstilling og reparation
Damco - Logistik- og forwarding aktiviteter
APM Terminals
APM Terminals - Containerterminalaktiviteter
Tank, offshore og anden skibsfart
Maersk Tankers - Tankskibstransport af råolie, olieprodukter og gas
Maersk Drilling - Offshore boreaktiviteter samt operation af landrigge gennem 50% ejerskab af Egyptian Drilling Company
Maersk FPSOs - Flydende olie- og gasproduktionsenheder
Maersk LNG - Naturgastankere
Maersk Supply Service - Forsyningsskibsaktivitet med ankerhåndtering- og platform supplyskabe m.v.
Svitzer - Bugser- og bjærgningaktiviteter m.v.
Höegh Autoliners - Bilskibsaktiviteter gennem 38,75% ejerskab af Höegh Autoliners associeret virksomhed)
Olie- og gasaktiviteter
Mærsk Olie og Gas - Olie- og gasproduktion i Danmark, Qutar, Storbritannien, Algeriet og Kasakhstan.Selskabet har også efterforskningsaktiviteter i disse lande samt i blandt andet Angola, Brasilien, Norge, Oman og USA (den Mexicanske Golf)
Detailhandel
Dansk Supermarked - Varehuse (Føtex, Bilka) og stormagasiner (F.Salling) i Danmark samt discountbutikker (Netto) i Danmark, Tyskland, Polen og Sverige
Skibsværfter, andre industrivirksomheder, banker m.v.
Odense Staalskibsværft - Skibsværft i Danmark
Rosti (indtil marts 2010) - Produktion af bl.a. plastflasker
Star Air - Flyoperation primært inden for fragtflyvning
Danske Bank - 20% ejerandel i Danske Bank A/S (associeret virksomhed)

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 21-04-12 19:09

Citat
Du må virkelig have et kedeligt liv siden din største udfordring er at stille et sådant spørgsmål på Kandu

Det var faktisk ikke nogen stor udfordring, jeg skulle bare trykke på tasterne på mit tastatur.

Citat
Hvorfor overhovedet spørge om "vores" mening - er den ikke lidt underordnet i denne sammenhæng

Det er frivilligt at deltage i debatten, hvis folk syntes deres mening er underordnet. Kan de undlade at tilkendegive deres mening.

Citat
Eller skal vi "demonstrere" i dagens anledning

Jeg skal ikke, ved ikke om andre skal.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-12 19:23

Citat
jeg syntes han har gjort meget godt for DK, og er i mine øjne mere værd end en statsminister, Hr. Møller vidste vi hvor vi havde, det ved man aldrig med en statsminister.
1968: Ansgarkirken i Flensborg.

Kan måske komme på enkelte politikere der har haft større betydning i form af indflydelse, men det er nu engang mere rosværdig at dele ud af egne penge, end at gøre sig god ved at dele ud af andres penge - som nogle politikere har for vane at gøre.

Mærsk Mc-Kinney Møller var en meget gavmild herre. Hvorledes hans arvtageres sindelag er ved jeg ikke, men jeg krydser fingre for, og håber at det er lige så nationalt dansk som Mærsk Mc-Kinney Møllers var.

1973: A.P. Møller-kollegiet i Svendborg.

Læs også: Hele verden mindes Mærsk Mc-Kinney

1983: Amaliehaven ved Amalienborg i København.

1989: Reetablering voldanlægget på Kastellet og broen ved Kongeporten i København.

1992: The Maersk Mc-Kinney Møller Center for Continuing Education i Cambridge i England.

1994: Restaurering af Fregatten Jylland.

Læs også: Milliardæren hjemme for sidste gang

2004: Operaen på Holmen i København.

2007: Center for Electron Nanoscopy ved Danmarks Tekniske Universitet (DTU).

2007: Helikopterlandingspladsen på Rigshospitalets tag.

Læs også: Arnold Mærsk Mc-Kinney Møller er død

2008: Det danske gymnasium, A.P. Møller Skolen, i Slesvig.

2009: Mærsk Mc-Kinney Møller Videnscenter i Sorø.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-12 19:27

Koks i citaterne, men mon ikke det giver mening alligevel

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 21-04-12 19:37

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-04-12 19:38

...det er jo det, som er så godt ved kandu, at

vi kan få luftet vore synspunkter. og det kan være spændende at høre andres meninger, og måske få begrundelsen.
heldigvis har vi så lov til at tænke: sikke dog en idiot.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-04-12 19:39

Ja,ikke mindst når man ser Kortoververden liste,kan man vist godt påstå,at han har haft en vist andel i det danske velfærdssamfunds opbygning.Bl.a. i form af arbejdspladser.... fonde hvor det er uddelt mill.af kroner,til foreninger og institutioner,rundt om i landet.

Leg lige med den tanke,at de arbejdspladser koncernen har skabt herhjemme,pludselig var borte.

Hørte lige at Mærsk beskæftiger 108.000 personer på verdensplan.

Ved godt venstrefløjen helst vil ha`det til at lyde somom han i stedet har nasset på det danske samfund.

PS.:Konen fortalte lige,at hans hjemkommune skal til at hæve skatteprocenten,efter hans død.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-04-12 19:41

Citat
heldigvis har vi så lov til at tænke: sikke dog en idiot.

Er det Hr. Møller,eller mig du mener.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 21-04-12 21:34

- og Frederik flæbede som sædvanlig - kunne slet ikke stoppe - selv udenfor kirken fortsatte han.

Besynderligt, hvordan skal han nogensinde klare at blive konge?

Jeg tror i øvrigt ikke, at det var hr. Møllers ønske med det show, men medierne er vel på pletten, fordi det er god underholdning med en masse kendte og kongelige - og så skal helikopteren luftes
- flotte billeder af København fra oven.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-04-12 22:47

jaja, lille mosebaek, nu er det nok lidt svært at få hovedpersonen til at udtale sig om postyret og cimbomboms politiske farvevalg kender jeg ikke noget til, så hvor er vi nuuuu, lille duuu?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-04-12 23:38

Citat
så hvor er vi nuuuu, lille duuu?

Ja se,det kan jeg vist godt regne ud. Uha,den var fæl.

M.