/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Facebook
Fra : Goliath
Vist : 713 gange
500 point
Dato : 21-04-12 11:08

Hej med jer alle sammen.
Jeg har et problem med en venindes bærbar, efter hun har fået ominstalleret sin pc, kan hun ikke se mig på hendes video, er der nogen der har hørt om det problem før.

Mvh: goliath.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-04-12 12:06

tror ikke det er noget med facebook at gøre. Hvad er det for video du mener. Er det video samtale???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-12 12:08

Citat
er der nogen der har hørt om det problem før.

Ja da - det sker ofte - det er en typisk "fejl40"

Ud fra det du skriver er der ingen der kan vide hvor fejlen er opstået....

Hvad mener du med "ominstallering"

Der må jo være et eller andet der enten IKKE er installeret eller forkert installeret......

Er ALLE drivere på plads....
Er ALLE opdateringer gennemført...

osv osv...

Der er rigtig mange muligheder for fejl...

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 21-04-12 13:14

Hej Snaptil.Ja det er video samtale, og det er først efter at hendes harddisk gik i uduså blev den ominstallerert, så når vi skal snakke sammen, så er det kun mig der kan se hende, hun kan ikke se mig, men hun kan se sig selv i det lille billede oppe i hjørnet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-12 15:54

Mon ikke det er Skype du mener og ikke Facebook??

Trykker hun på den grønne - videocall- når hun skal tale med dig??

Når man er logget på Skype er der helt oppe i toppen en - hjælp - tryk på den - og skriv videosamtale/videocall i søgefeltet, så kommer der en del forslag frem, der kan hjælpe med at finde en evt. fejl

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 21-04-12 16:25

Hej Nordsted1.Nej det er ikke skype, og jeg har ikke haft nogen problemer med de andre pc hvor jeg har Facebook på.Og ja jeg har opdateret alle de opdaterenger der er.
Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-12 17:04

Så lærte jeg noget igen idag, jeg vidste ikke der var videomuligheder på FB.

Nu bruger jeg den gamle FB, og nede i højre hjørne står der - hjælp - tryk på den og i søgefeltet kan du skrive video- så fremkommer der alle mulige løsningsforslag

https://www.facebook.com/help/?faq=198167356899976&ref_query=vid

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 21-04-12 17:11

Hej Nordsted1.Der er vist et videokamerra i den chatbox du skriver i, den trykker du på så kommer den og fortæller dig at du skal instalerer noget.
Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-12 17:19

Goliath, du må jo få din veninde til at følge vejledningen, få installeret og hvad der ellers bliver skrevet, for at få det til at virke igen

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 21-04-12 17:55

Hej igen.Tro mig jeg har kigget på mine egne pc, og jeg kan ikke se at den mangler noget.

Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-12 18:02

Nææ, men det er jo også din veninde der har måtte installerer alt på ny - og muligvis ikke fået hentet alt hvad der skal til, for at få det til at fungerer. Så det er hendes du skal tjekke??

Fik du set på linket til FB?? Der står bl.a

Hvad er videoopkald?
Videoopkald giver dig mulighed for at tale med dine venner ansigt til ansigt. Det eneste, du skal gøre, er at konfigurere funktionen, første gang du bruger...
Hvordan konfigurerer jeg videoopkald?
Første gang du bruger videoopkald, skal du starte med at konfigurere funktionen, før du kan ringe til dine venner: Du bliver bedt om at fuldføre konfigurationen, første gang du ringer til en ven, eller første gang en ven forsøger at ringe til dig.

Sådan ringer du til en ven:
Klik på øverst på vedkommendes profil (tidslinje), og klik derefter på Ring op.
Klik på knappen Konfigurer, og følg vejledningen for at konfigurere videoopkald i browseren.
Når du har fuldført konfigurationen, foretages det opkald, du har startet med din ven, automatisk. Ellers skal du ringe op igen.
Permanent link · Del

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-12 13:09

Hun har nok ikke fået installeret den maskine med alle faciliteter.
Det er især vigtigt at man får den maskinspecifikke driver ( bundkortdriver) med som er ansvarlig for dma kanalerne. Uden dem bliver maskinen for langsom mellem ydre enheder, så den ikke kan klare levende video. Det kan også være at driver for videokameraet mangler.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 22-04-12 22:52

Hej transor.
Jeg har kigget på mine egne pcer, og jeg kan ikke se at der mangler noget, det er nede hos min pc mand der har lavet det, då det tror jeg på er ok. Men tak alligevel.

Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-12 22:54

Jeg er ret så sikker på, at det ikke er din pc den er gal med, men din venindes... har hun prøvet at bruge FB - hjælp - eller som jeg har kopieret fra deres side og lagt ind her??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-04-12 08:39

Jeg har hørt om det her http://www.kandu.dk/spg160298.aspx
Burde du ikke fortsætte med det spørgsmål?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 17:27

Er probemet blevet løst?