/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia Belle (Symbian Belle)
Fra : Gigli-Chico
Vist : 790 gange
81 point
Dato : 20-04-12 12:43

Hej alle..

Jeg overvejer at købe en Nokia som kører med Symbian Belle.

Det er første gang jeg skal have en Smartphone og jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har været inde på Google Play og kigge lidt rundt, men jeg kan ikke finde ud af det med apps og sådan. Det er jo ikke en Android og heller ikke en Iphone så kan jeg stadig få nogle af de apps de har der, eller andre steder såsom på Itunes, eller er det kun til en Iphone?

Jeg kan se flere steder f.eks her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.street&feature=top-free

at den kræver ANDROID: 2.1 og højere..

Jeg har ingen idé om hvad kan bruges til en Symbian Belle og hvad der ikke kan..

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) På forhånd mange tak :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-12 12:58

Du kan ikke finde noget på Google play som kan bruges til Symbian, der er kun apps som passer til Android styresystemet, du skal hente apps som passer til det styresystem som du har på telefonen og der er mange flere apps til de populære styre systemer, så du har ikke så mange muligheder med Symbian som hvis du vælger Windows, IOS eller Android som styresystem på din telefon

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 20-04-12 13:20

Jeg har ikke valgt mobilen pga. dens styresystem og jeg ændre ikke valget af mobil bare fordi den har Symbian..

Men Google play er ude har jeg forstået..

Er der så nogle andre steder man kan få apps til Symbian?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 91 point
Dato : 20-04-12 13:38

Hvis du køber en nokia som har symbian som OS så skal du bruge http://store.ovi.com/ til at hente apps.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 20-04-12 13:50

Tak for svaret webnoob. :D