/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
champions league -pointlighed og videre
Fra : snaptil
Vist : 4280 gange
100 point
Dato : 19-04-12 10:55

Jeg skal lige være med på i hvilken rækkefølge hold går videre i championslegue hvis de hver vinder en kamp.
Nu bliver talt om udemål tæller dobbelt, men er det hvis begge hold også har scoret lige mange mål?
Hvad er præcis rækkefølgen:
1) point
2) antal mål
3) antal udebanemål ????

Eller feks barcelona - chelsea
nu vandt chelsea 1-0 på hjemmebane
hvis nu barcelona vinder 4-2
er det så chelsea der går videre med samlet 5-4 i score (dobbelt for udebane mål) ?
er reglerne anderledes til europa cuppen?
varie

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-12 11:45

Citat
nu vandt chelsea 1-0 på hjemmebane
hvis nu barcelona vinder 4-2
er det så chelsea der går videre med samlet 5-4 i score (dobbelt for udebane mål) ?

NEJ...

1. Point
2. målforskel
3. ens antal mål tæller udebanemål dobbelt...

eks.

Vinder Barcelona "kun" med 2-1 går Chelsea videre.....
Vinder Barcelona med 3-2 går Chelsea videre...
Vinder Barcelona med 6-4 går Barcelone videre da de har scoret FLEST mål.

Det er KUN ved mållighed at udemål tæller mest.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-04-12 12:24

Gælder det både champions league og UEFA Cup

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-04-12 12:25

Hvad er den snakom at udebane mål tæller dobbelt, er det en gammel regel??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-12 12:48

Citat
Gælder det både champions league og UEFA Cup

Det gælder alle former for "mål"sport hvor der er tale om ude- og hjemmebane.

Er der tale om grupper (mere end 2 hold) er det dog kun indbyrdes mellem 2 hold den har nogen betydning.

Citat
Hvad er den snakom at udebane mål tæller dobbelt, er det en gammel regel??

Ja - hvor mange år har jeg ikke lige tjek på - men det er en del.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-12 15:16

Citat
I konkurrencer med to-delte kampe kæmper hvert hold på hjemmebane en gang, hvor den samlede score fra begge kampe bestemmer, hvilket hold, der går videre. Hvis begge hold står lige er det reglen om udebanemål, der bestemmer vinderen, som er det hold, der har scoret flest mål på udebane. Hvis dette resultat også er det samme, tæller straffespark normalt, selv om nogle konkurrencer kræver, at en kamp så spilles om.
I slutningen af 1990'erne og starten af 2000'erne eksperimenterede IFAB med at finde en vinder inden straffesparkskonkurrencen, som ofte blev anset for at være en dum måde at afgøre en kamp på. Disse regler gjaldt, at ekstra spilletid blev afsluttet hurtigere, ved at det første mål i ekstratid blev scoret (golden goal) eller hvis et hold førte ved slutningen af første halvleg i ekstra spilletid (silver goal). Golden goal blev brugt ved VM i fodbold i 1998 og 2002. Den første VM-kamp der blev afgjort ved golden goal var Frankrigs sejr over Paraguay i 1998. Tyskland var det første land der scorede golden goal i en stor konkurrence og slog Tjekkiet i finalen i EM i fodbold 1996. Silver goal blev brugt i EM i fodbold 2004. Begge disse forsøg er blevet stoppet af IFAB.[51]

http://da.wikipedia.org/wiki/Fodbold

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 21-04-12 12:06

Tak for svaret refi.