/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-Out på bærbar Amilo (IGP320M fra ATI)
Fra : thf1977
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 28-05-03 18:10

Jeg har en bærbar Amilo A fra Fujitsu-Siemens. I den sidder der et ATI RADEON IGP320M grafikkort med TV-Out. Jeg har alle nødvendige kabler (altså, S-Vhs kablet), jeg har tilsluttet det computer og TV, jeg har aktiveret TV-Skærm i grafikkortets setup, men:

DET VIRKER IKKE..

Først og fremmest mener den ikke at TV er tilsluttet, og som følge deraf bliver der tilsyneladende ikke sendt signaler til det når jeg trykker FN+F5, som er hotkey for at switche til TV-Out billedet..

Nogle tips eller erfaringer med TV-Out på en Amilo??

-Thomas

Kommentar
Fra : Greforb

Dato : 30-05-03 23:54

Ehm, min tror heller ikke der er sluttet et TV til, men det er godt nok et nVidia kort. I de nyeste drivere er der en force-mode, så man kan tvinge den til at sende signaler til TV-out alligevel. Er der ikke sådan en mode i driver-manageren?

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 01-06-03 17:51

prøv at bruge tvtool, det kan løse mange problemer.

Kommentar
Fra : thf1977

Dato : 01-06-03 18:47

Problemet med begge svar er, at mit kort netop IKKE er et nVidia; TvTool bruger jeg på min stationære, men det er også et GeForce kort jeg har i den - det virker ikke på ATI Radeon..

Kommentar
Fra : CyRuZ2003

Dato : 26-09-03 18:05

Er der fundet en løsning?

Kommentar
Fra : thf1977

Dato : 27-09-03 10:37

Ja, det er der faktisk.. Problemet er mit TV, som tilsyneladende ikke sender den feedback som computeren skal bruge for at "vide at det er der". Jeg har så løst problemet ved at sætte en trådløs Medion Signal sender/receiver imellem - den har nemlig det feedback der skal til..

-Thomas

Kommentar
Fra : CyRuZ2003

Dato : 27-09-03 10:54

Ok, tak for det.