/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Salg af værdier...
Fra : jyk
Vist : 445 gange
32 point
Dato : 28-05-03 16:49

Hvis jeg køber værdier (PC og anlæg) af en person der er truet af inkasso og evt. udlæg i boet, kan den person/firma som anlægger sagen mod sælger, juridisk kræve handlen tilbageført, så sælger delvist kan afdrage det skyldte? Med andre ord... kan erhvervsretten ophæves og tilbageføres ved salg?

Accepteret svar
Fra : themis

Modtaget 42 point
Dato : 28-05-03 17:00

Hvis du køber tingene til normal pris og betaler på normal vis, og desuden sørger for at få tingene overgivet til dig, kan sælgers kreditorer givetvis ikke kræve salget tilsidesat.

Med venlig hilsen

Jørgen U Grønborg

www.familieadvokaten.dk

Kommentar
Fra : jyk

Dato : 28-05-03 17:22

Sælger har tilbudt 50% af nyprisen. Det er vel reelt nok. Udstyrer er ca. 1 år gammel!

Godkendelse af svar
Fra : jyk

Dato : 28-05-03 17:23

Tak for svaret themis.

Kommentar
Fra : themis

Dato : 28-05-03 17:39

Prisen lyder til at være reel nok

med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Kommentar
Fra : themis

Dato : 28-05-03 17:39

Prisen lyder til at være reel nok

med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Kommentar
Fra : themis

Dato : 28-05-03 17:39

Prisen lyder til at være reel nok

med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg