/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oprydning på pcen
Fra : k_m_s
Vist : 1011 gange
300 point
Dato : 17-04-12 08:30

Godmorgen alle.

Jeg havde tænkt mig en hovedrengøring på pcen da den efterhånden er blevet langsom og nogle gange går i stå. (Windows 7, 64 bit)

Jeg kører reglmæssig virus scan og online scan så der skulle ikke være noget der.

Jeg har kig på Ccleaner, erfaringer m.m. modtages meget gerne...

Kan jeg med Ccleaner få slettet noget der ikke skulle været slettet, så pcen går helt død???

Venlig hilsen
Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-04-12 08:34

Jeg fjerner selv midlertidige filer og det jeg kan med Windows 7. Går Ccleaner dybere end Windows 7?

Kim

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-04-12 08:45

CCleaner er en meget enkel og nem måde at få ryddet op i småfiler som bare ligger og fylder.

http://www.piriform.com/ccleaner

Revo Uninstaller er et genialt program til at fjerne/afinstallere programmer HELT som man alligevel ikke bruger og som bare ligger og fylder på harddisken.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_full_version_history.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-04-12 08:50

Jeg har brugt ccleaner i mange år og jeg har endnu ikke oplevet at der er fjernet noget der ikke skulle fjernes. Det eneste tidspunkt du skal være forsigtig er når du ryder op i registeringsdatabasen, du får en mulighed for at gemme en sikkerhedskopi og det bør du gøre.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-04-12 08:52

dette lille program er genialt til at få rettet op på mange problemer ipå computeren...

Windows Repair (All In One)
Tweaking.com - Windows Repair is an all-in-one repair tool to help fix a large
majority of known Windows problems including registry errors and file
permissions as well as issues with Internet Explorer, Windows Update, Windows
Firewall and more. Malware and installed programs can modify your default settings.
With Tweaking.com - Windows Repair you can restore Windows original settings.

The program is still young and needs to grow.
My goal is to have a repair tool that can save someone from having to do a reinstall.
To help those people who can't afford a computer tech, and of course to help my fellow techs out there.
So if you have any problems, repair ideas or suggestions to make the program better please post in the forum and let me know

If you had any trouble caused by an older version of the program, download the new version and run the repairs again and it will fix the problems the old version caused

For Windows XP, 2003, Vista, 2008 & 7 (32 & 64 Bit)

v1.7.0

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 17-04-12 08:55

Jeg benytter Advance care 5 i free ver. og tilfreds med det

http://www.iobit.com/ascdownload-promo.php

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 17-04-12 09:00

Fint med et sådant program. Men hvorfor får man en advarsel efter download og scanning om, at programmet hentes sjældent og kan forvolde skade på ens computer??

Vh.
Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 17-04-12 09:02

Ups - programmet jeg henviste til er Windows Repair (All in One).
Denpete

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 17-04-12 10:04

hehe okay men advance care er der det hele i og det virker rigtigt godt syntes jeg

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-04-12 11:39

Jeg bruger også Advance Care 5 (gratis version) og den virker super.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 17-04-12 11:57

Advance Care 5 (gratis version)

bruger pro version,den ligger på pirat bay

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-04-12 15:14

Registreringsdatabasen er for de fleste, noget man er bange for; selv om det er her der ofte er problemer, når maskinen bliver langsom og går i stå, ja endda ikke vil starte op.

Først skal du lige have for øje, hvor meget der starter op ved koldstart. Her skal du begrænse det til et minimum, da du selv kan starte de programmer som der bliver behov for. - Der er ingen fordel, at hele "galleriet" starter op, og køre i baggrunden, da de hver især kræver kapasitet af processoren.

Herefter kan du muge ud i registreringsdatabasen, da der uden tvivl ligger en masse døde henvisninger og links, som siker processen.
Registreringsdatabasen er jo "spisesedlen" for din processor. Den bliver gennemlæst ved opstart, og kan derfor, igangsætte nogle programmer som du ikke har brug for her og nu. - Døde henvisninger bruger en masse process tid indtil time-out, for at funktionen ikke længere eksisterer.
Jeg bruger flere programmer, bl.a. Wise PC enginer, CCcleaner og RegCleanPro.

Hver især finder de noget, som de andre ikke får øje på, det skyldes at det perfekte program, som ser alt, er ikke opfundet endnu!

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-04-12 21:11

Jeg vil prøve Ccleaner. Men er der noget man skal passe på med at slette?

Er det sådan at den sætter flueben ved de ting i registreringsdatabasen som er ok at slette?

Er jeg så heldig at der er nogen der har et link til en manual til Ccleaner?

Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-04-12 22:01

Nej du sletter bare hvad programmet forslår.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-04-12 23:40

k_m_s.... Hvad er du så nervøs for... Hvad er det værste der kan ske. INTET!... Din computer køre langsom og hvis alt skulle går helt galt kan sidste udvej blive en formatering. Og hvad så.
Du kan lave en backup af registreringsdatabasen før scanning.
Og hvis du skulle gå hver enkelte registreringsnøgle manuelt efter, fordi du er bange for at computer skulle springe i luften..... Jamen, så bliver du nok aldrig færdig.
Bare tryk på rens ..... Du har nok flere tussen registreringsfejl...
Og som "severino" omtaler kan f.eks Ccleaner ikke finde alle fejl, lige som Advance Care 5 heller ikke finder alle fejl. Men programmer er gode udgangspunkter. Og hvis du kører en scanning med f.eks andre programmer som, TuneUp Utilities, System Mechanic Pro, Registry Mechanic, Window Washer, Registry Booster, Windows Doctor o.s.v....finder de også fejl som tidligere program ikke fandt..... Prøv dig frem og find 2-3 programmer du syntes om.

McBobo

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 300 point
Dato : 18-04-12 07:01

Kører Cclener hver dag både alm rensning og registrringsdatabasen. Har ikke givet problemer de 2 år det har været fast rutime-tidligere var PC nogle gange helt nede i knæ.

Jeg rører ikke ved de forudvalgt "flueben " og gemmer kun kopi af registreringsdatabasen hvis der er fundet rigtig mange " fejl".

Er der forøvrigt nogen der ved om det man får extra ved en købeversion er værd at betale for ?.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-04-12 11:13

Citat
Er der forøvrigt nogen der ved om det man får extra ved en købeversion er værd at betale for ?.

Som jeg nævnte lidt længere oppe, så bruger jeg: Wise PC enginer, CCcleaner og RegCleanPro.
Når jeg har kørt Wise og CC, så er det få og ubetydelige ting, at RegCleanPro finder. - Det ville jo være dejligt, om der snart kom et program, som kom ud i alle hjørner. Det ville så også være værd at spendere lidt penge på. - Som det er nu, virker disse gratis programmer nærmest som en robotstøvsuger, der farter tilfældigt rundt, uden at komme derind hvor skidtet hober sig op.
Iøvrigt er der en del on-line programmer som man kan benytte sideløbende.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 14:10

Dette har alt hvad du behøver - optimering af din pc/ oprydning/ komprimering af regbase
http://www.tune-up.com/

Wise Disk Cleaner 7
Finder en masse filer andre programmer ikke kan finde ud af slette/ finde
http://www.wisecleaner.com/download.html

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 19-04-12 11:59

Tak for svaret lham. og andre.

Ja den virker rimelig at gå til.

Spændt på at se om pcen kommer til at kører bedre

Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-12 12:25

Når du har kørt ccleaner, så skal du lige huske at kigge på hvad der starter op med Windows. Det kan du også gøre i cleaner eller i selve Windows.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 19-04-12 14:52

ja det har jeg også haft kigget på og fået skrevet no.