/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Matricer
Fra : fisherprice
Vist : 827 gange
50 point
Dato : 28-05-03 14:53

Hvordan løser man matricer i VB? Og hvor store matricer kan løses?
Skal man have fat i et andet program?

Skal bruge det til FEM-beregning

Accepteret svar
Fra : elynge

Modtaget 60 point
Dato : 28-05-03 15:57

VB indeholder ikke funktioner til beregning af matricer

Vil du benytte VB må du benytte Array's og selv skrive funktionerne, - eller bedre skrive nogle klasser
med den ønskede funktionalitet.

Det er muligt at finde lev. af bibliotek med de ønskede matriks- og vektor-funktioner. F.eks.
http://cdeagle.cnchost.com

Der findes mange 'færdige' FEM-programmer på markedet til forskellige formål (styrkeberegning, strømningsberegning,...) og i forskellige prislejer. (se f.eks. ANSYS)

Hvis du ikke kender programmet MathCAD og gerne selv vil 'programmerer' er det også en mulighed.
Mvh
ELM

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 29-05-03 13:32

ja tak. det er jeg klar over, og mestre da også Ansys. Synes bare dte kunne være spændende selv at prøve at lave et simpelt program, der så kunne knyttes op på noget normstof!!

Tjekker lige dine links ud næst daw, så får du point hvis det er relevant... (-:

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 13-06-03 14:26

tror jeg i stedet har fundet det jeg skal bruge på www.planet-source-code.com

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 24-10-04 11:54

Tak for svaret elynge. Beklager den lange svartid - er ved at ryde op i min samvittighed....