/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Hjælp
Fra : huelya87
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 16-04-12 17:39

Hej er der nogen der ved hvad svu er og hvad der skal til for at få det?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 16-04-12 17:43

Er det dette du mener

http://www.svu.dk/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 18:51

Den er vist laaaaaaaaaaaaangt ude

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 16-04-12 22:44

Ja det er det, men hvad er betingelserne. Altså forstår ikke helt om man skal være i arbejde for at få svu

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 16-04-12 22:48

skriv til dem og spørg
Der er jo et sted hvor du kan skrive til administrator

der hvor der står noget om telefonen er lukket

men den lukker de op i morgen, så ring du bare til dem

så kan du spørge om det hele...bare klø på

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-12 09:42

Den er nu ret nem:

Hvem kan få
Du skal være i arbejde for at få SVU. Derudover er der nogle betingelser, som du skal opfylde, uanset hvilken uddannelse du søger SVU til:
Du skal have en bestemt alder
Du skal være dansk statsborger eller bo i Danmark
Du skal være optaget på en uddannelse, der giver ret til SVU
Du skal være studieaktiv
Du må ikke få anden offentlig støtte, der dækker leveomkostningerne
Du må ikke have ret til løn fra et praktiksted
Afhængig af om du søger SVU til en videregående uddannelse eller SVU til uddannelse på folkeskoleskoleniveau eller gymnasial uddannelse, er der nogle særlige betingelser. Det kan du læse mere om under "Du vil tage en folkeskole- eller gymnasial uddannelse" og