/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra USB til DVD
Fra : Fattig
Vist : 1815 gange
100 point
Dato : 16-04-12 16:11

Jeg har optaget en tv udsendelse på USB-stik (varighed 90 min.),
den fylder7,38 gb og er en .PVR fil.

Kan jeg på nogen måde få den overført til alnindelig DVD-skive (4,7 gb/120 min.)
Jeg forestiller mig at et program a.la. DVD-Shrink findes og anvendes.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 16-04-12 16:53

Hvis den skal spilles andre steder son fx. pc eller en DVD afspiller, så skal den konverteres til et andet format først.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 17:59

Kan du overhovedet afspille din PVR fil.............???
Sidste gang jeg rodede med TV optagelser (PVR), skulle de igennem et par programmer for at virke
og så er det ikke sikker de vil alligevel = afhængig af hvilken kanal de stammer fra
Men har programmer der kan klare det = ikke gratis programmer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 18:02

BTW: er der ikke mere end en fil?
hvis du har optaget det over en HNyborg - fidus
så plejer der følge et par andre filer med i købet.
Og det er som regel DEM der gover problemer, da de indeholder
oplysninger om tekst og data på selve PVR filen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 18:17

Ellers er der mange der påstår man kan omdøbe den til AVI
altså DIN_PVR_FIL.AVI
husk punktum FØR AVI, men tvivler stadig på du kan få noget ordentligt ud af det

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-04-12 18:23

Programmet er optaget på en dvb-c tuner (Blue Tinum) og virker fint på afspilling via. samme tuner.
Det virker ikke når usb-stikket sættes direkte i tvét.
Det virker også fint på pc og åbnes med VLC- media player.

Mit spørgsmål gentages lige:
Kan jeg på nogen måde få den overført til alnindelig DVD-skive (4,7 gb/120 min.)
Jeg forestiller mig at et program a.la. DVD-Shrink findes og anvendes.

Når jeg åbner PVR mappen er der 5 filer ialt, ( fire MPEG 2 TS video og en info)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-12 18:52

Citat
Kan jeg på nogen måde få den overført til alnindelig DVD-skive (4,7 gb/120 min.)

JA....

Skal kvaliteten være iorden, slipper du dog IKKE for et ordentligt program - og det koster jo lidt...

Denne kan klare ALLE formater der bruges i digitale optagere (kommer der nye til bliver de implementeret ved opdatering jævnligt) og derefter ændre dem til DVD-format med så lidt tab at du ikke kan se det - et lille tillægsprogram fra samme firma kan integreres i programmet og derved samtidig "shrinke" så den passer til en DVD..

Programmet:
http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=c81eb3ba60bf80933c8c3f49d56b9dda&nav=products/dvr-studio-hd-2

Kan prøves GRATIS

"Shrinkeren"
http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=64502c3343406b4462cffacfc1cc2523&nav=products/dvr-compress-2

Kan ligeledes prøves GRATIS...

Programmerne er samtidig noget af det bedste der findes til redigering....

Desværre findes det IKKE på dansk men kun på engelsk eller tysk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-12 18:57

Kan da lige tilføje at det bruges her i huset og har været brugt siden det digitale indtog på TV-fronten.....

Er endnu aldrig løbet ind i et digital-format den ikke kan genkende

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-12 18:58

Hvis vlc mediaplayer kan afspille det kan du kopiere skærmbilledet til en avi eller mpg fil ved hjælp af et af di programmer som findes til det . Det bruger jeg når alt andet glipper .

Cam studio er et godt og nemt gratisprogram til formålet. Den laver en AVI fil af alt hvad der foregår på skærmen. du starter den inden du sætter vlc, til at afspille , og stopper når filmen er færdig.

Alverdens videoredigeringsprogrammer kan lave en dvd ud fra en avi.

Det bedste program er det man kender godt og kan finde ud af.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 19:24

Citat
Mit spørgsmål gentages lige:
Kan jeg på nogen måde få den overført til alnindelig DVD-skive (4,7 gb/120 min.)
Jeg forestiller mig at et program a.la. DVD-Shrink findes og anvendes.

NEJ:::::: men.....
Som skrevet = kan du se PVR filen på din PC kan du gøre med det _ HVAD DU VIL med den.
Men du kan IKKE bruge DVD-Schrink til det foremål
((bruges til at krympe en i forvejen dvd - til en mindre kopi))
så skal du have et program som dette = GRATIS
der kan brænde det over på en dvd skive
http://sites.google.com/site/avstodvdmain/
-----
Men hvis du ikke kan se filmen.......
Har forresten et gratis program, der virker i stil med
Citat
Programmet:
http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=c81eb3ba60bf80933c8c3f49d56b9dda&nav=products/dvr-studio-hd-2

Og det virker lige så godt.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-12 20:15

Her et par prg.(GRATIS) der kan lave en DVD med menu

DVD Styler
http://www.dvdstyler.org/en/

DVD Flick
http://www.dvdflick.net/

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-04-12 07:51

prøv med microsoft movie maker det er godt og så er det gratis

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 17-05-12 11:25

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-05-12 11:43

velbekomme