/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk opbevaring
Fra : nomore
Vist : 838 gange
50 point
Dato : 16-04-12 10:25

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-12 17:25

Dette er ikke så billigt:

Porsa eller lignende profilsystem. Fås hos bygge marked.

Byg 2 rektangulære firkanter som skal være forside og bagside.

skue eller popnitte små vinkler.

Finer eller lign. til hylder Lakerede så de ikke støver.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 16-04-12 18:32

Hejsa,

Hvorfor ikke tage til den lokale genbrugsplads og spørge om du må hente et par af de aftjente kabinetter og forklar hvad du skal bruge dem til. Skær dem til med en nedstryer eller vinkelsliber (lodret og vandret - så du kun har monteringsdelen i kabinettet tilbage), fjern alt unødvendigt og med et par massonitplader skab en kasse, hvor de passer i. Spray massonit plader med billig blank autolak i ønsket farve og med et par beslag (drejelige) med afstand til væg (plads til ledninger) monteres hele racken i den ene side og du kan få åbning som det passer i dit hjem. Derved kan du dreje racken ud når behovet opstår og ryge retur når du ikke har har behov. Så kommer din reol ikke til at fylde meget. Men måske skulle du lave plads til yderligere 5 diske - man ved aldrig

Bluesky

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 19:07

Har kabinetter i hope-vis
og det ender sikkert også med at jeg laver lille kasse af DET.
Men syntes det skulle være lidt utradisionelt = svært ord...
Citat
måske skulle du lave plads til yderligere 5 diske - man ved aldrig

De 10 er sata diske og skulle gerne have sin egen reol´´´
alle de andre og SMÅ 3,5 IDE diske har masser af DEM
(fra 20 til 320GB kan få en skuffe for sig selv)
Havde ellers tænkt mig at lave et kabinet i tændstikker
http://www.gratisimage.dk/image-40B2_4F8C5174.jpg
med diverse lysdioder - der lyser tilværelsen lidt op
Billedet er fra min spisebords lampe.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-04-12 19:11

Citat
http://www.gratisimage.dk/image-40B2_4F8C5174.jpg

Skal opleves på klods hold = før det egentligt ser pænt ud
Alt lys kommer ud som stråler - intet der genere øjne eller andet
bare en let brise i stuen - og der er levende..... i stuen/ loftet
og selvfølgelig rent lys på bordet.....

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-12 20:09

Hejsa,

Kreativt - men nok en god idé at fjerne svovlet på tændstikkerne ..... ellers kan du få behov for en rigtig god Firewall

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 26-04-12 23:58

Tak for svaret bluesky.
Plejer at købe dem i MASSE - et eller andet
De sidste jeg købte lå i 'tøndebånd'
men et par kilo kan vel gøre DET, nu omdage

http://www.legehuset-skive.dk/hobby/traeartikler/taendstikker.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-12 00:01

BTW: de fik en TRÆ-LISTE mellem gver disk og en gang GAFFA omkring dem alle
indtil videre...